3 jógapóz a tavasz és az új kezdetek ünneplésére

Nincs a tavaszhoz hasonló időszak az évben.  A nap előjön a télies árnyékok elől, a természet színes és hatalmas energiával virágzik és a világ újból megnyílik, tökéletes alkalom egy új kezdetre. Ha  figyelsz, rájöhetsz hogy a tested fizikai és lelki szinteken is megkapja a természet üzenetét.  A fizikai tested megújulást kér: ​​engedd el a télen tárolt nehézségeket és méregteleníts. Az elméd arra ösztönöz, hogy tanulj valami újat és fedezz fel a korábbiaktól eltérő lehetőségeket.

Az energiáid szempontjából a legjobb most rátérni az egészséges étrendre.  Élvezni az idény zöldségeket és gyümölcsöket, különös tekintettel a zöld színűeket. A megújulás első lépése a magunkban való érzések és gondolatok felfedezése. Élvezd az alábbi ászana gyakorlatokat, hogy könnyednek, élettel telinek, motiváltnak és szabadnak érezd magad a testedben, elmédben és a lelkedben is.

Online Kezdő Jógatanfolyam Immunerősítő Akció – Vásárold Meg MOST 4800 Ft-ért 60% Kedvezménnyel! A részletekért kattints IDE. 

1. Ülő meditáció

Kezdd  el az ülő meditációt, és hallgasd a légzésed természetes áramlását. Tölts el egy kis időt a levegő mélyebb befelé áramoltatásával. Miután nyugodt, kényelmes és tudatos pozícióban vagy, kezdj el figyelni a belélegzés és kilégzés közötti időszakokra. Folytasd a meditációt és néhány másodpercre tartsd vissza a légzésed minden be- és kilégzés között. Ez egy csodálatos eszköz, arra,  hogy felszabadítsd a tested, különös tekintettel a hasadban, mellkasodban és a hátadban lévő izmokat.

2.  Marichiyasana III.

Gyere ki a meditációból és csavard el az egész tested. Ülj le egyenesen, és egyszerűen öleld át a térded a mellkasoddal, miközben az ülő csontjaid lefelé irányulnak. Miután meghosszabbodva és nyújtva érzed a hátad és ellazult a hasad, karold át a térded, és nézz át az ellenkező válladon. Lélegezz be, nyújtsd ki az ülő csontjaid és lélegezz be, érezd, hogy a tested jobbról balra csavarodik. Ismételd meg a másik oldalról is a mozdulatsort, hogy a hasad és a légzésed ellazuljon.

Online Kezdő Jógatanfolyam Immunerősítő Akció – Vásárold Meg MOST 4800 Ft-ért 60% Kedvezménnyel! A részletekért kattints IDE. 

3. Janu Shirshasana (fej-térd előrehajlás)

Helyezkedj el a következő pózba, amely egy enyhe feszültségcsökkentő póz a lábak, a gerinc és az alsó test számára.  Nyújtsd ki a bal lábad, akár egyenesen, akár enyhén behajlítva, és hajlítsd be a másik térded, ezzel a gyógyulást a medencéd felé irányíthatod.  Nyújtsd ki a karod kifelé  vagy pihentesd a padlón. Hagyd, hogy a vállaid és a fejed ellazuljon a hátad teljes behajlítása nélkül. Dőltsd előre a hasad, a mellkasod és a fejed, majd lazítsd el a tested. A hasad jobbról balra kissé fordítsd el, hogy a tested kinyújtódjon. Maradj így legalább 10 belégzésig, vagy akár egy percig, mélyen lélegzeteket véve, csukd be a szemed, és a teljes jelenléted vondd be ebbe a pihentető pózba. Ezután ismételd meg a mozdulatsort a másik oldalon.

(forrás: https://www.yogajournal.com/practice/yoga-sequence-for-spring )

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)