4 hűsítő jógagyakorlat a legforróbb nyári napokra…

Ebben a forróságban nagyon nehéz rávenni magunkat a mozgásra. Mit szólnál hozzá, ha azt mondanám, hogy létezik olyan jóga póz, amely lehűti a tested? Ráadásul ezeket a gyakorlatokat bárhol elvégezheted, hiszen semmi nem kell hozzá.

Savasana – Hullapóz

Amikor hatalmas a forróság odakint, fontos hogy hagyj időt magadnak pihenésre. A savasana pózzal ha legalább 10 percen át végezed, hamar lehűtheted magad, és ha szeretnéd fokozni a hatását, akkor tegyél a fejedre egy vizes borogatást, amire akár eukaliptusz olajat is rácsepegtethetsz.

Leírás: Feküdj le a hátadra, végtagjaidat szimmetrikusan helyezd el, hogy kényelmes legyen a póz. Figyelj arra, hogy mindkét oldalad egyenleteses érintse a padlót, és mindkét füled egyenlő távolságra legyen a vállaidtól. Lazítsd el a tested, az összes izmod, még a csontjaidat is. Képzeld el, hogy egész tested a talajba süpped.  Végül próbálj elengedni minden gondolatot, add át magad a pihenésnek.

Sitali légzés

A szanszkritban a sitali szó “hideget” jelent, meglátod, ez a légzési technika azonnal lehűti a tested és az elméd.

Leírás: Ülj kényelmesen, hátad egyenes legyen. A belégzés szájon át, a kilégzés orron keresztül történjen. Belégzés közben öltsd ki nyelved, a két oldalát gördítsd fel, formálj egy csövet belőle. Kilégzéskor pedig húzd vissza a nyelvedet, a szádat zárd be és az orrodon át fújd ki a levegőt. A gyakorlatnak köszönhetően a szájpadlásodon és a nyelveden azonnal érezheted a hideg levegőt, ami az egész testedre hatással lesz. 

Egészséges gerinc, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

Vrksasana – Fa póz

Ezzel a gyakorlattal megteremtheted tested és elméd egyensúlyát.  

Leírás: Állj úgy, hogy a jobb lábad a bal combodon pihenjen. Találd meg az egyensúlyt! Ha stabilnak érzed a pózt, emeld fel mindkét kezed a fejed fölé, tenyereidet tedd össze. Maradj meg ebben a testtartásban, miközben karjaiddal próbáld meg elérni az eget. 

Simhasana – Oroszlán

Ez a póz automatikusan csökkenti az elme és a test feszültségét és ellazítja az arcizmaidat. 

Leírás: Nyisd közepes terpeszbe a térded, a lábfejed támaszkodhat a lábujjaidon, vagy maradhat nyújtva. Tedd a tenyeredet a térdedre, és nyújtsd ki a könyöködet. Mélyen lélegezz be az orrodon át, s közben kissé emeld meg a válladat. 

Lélegezz ki erőteljesen a szádon keresztül, teljes erővel támaszkodj a térdedre, és jól terpeszd szét az ujjaidat. Tágra nyitott szemmel nézz felfelé. Nyújtsd ki a nyelved, és hallass „oroszlánüvöltést”, vagyis hangos, nyílt „Áááhhh…”-t. Ügyelj arra, hogy ez a hosszú „á” hang ne a torkodból, hanem gyomortájékból induljon.  Majd belégzés közben térj vissza a kiinduló helyzetbe.

Egészséges gerinc, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)