5 hasznos tanács, ha szabadban jógázol…

Szinte hallani a nyár hívó szavát, érezni a hideg limonádé ízét és a görögdinnye illatát. A napfény és a friss levegő mindenkit a szabadba csábít.

Ez az évszak számos szabadtéri programot kínál, de mielőtt elindulsz, érdemes pár hasznos tanácsot megfogadnod.

Védekezz az utraviola sugarak ellen!

Óvd meg bőrödet a káros sugaraktól. Szabadtéri jógázás közben lehetőleg használj ultraviola sugarak ellen védő ruházatot, kalapot, alaposan kend be magad naptejjel és persze a napszemüvegről se feledkezz meg. Érdemes a kalapot és a napszemüveget szíjjal rögzíteni, így a lefele néző kutya póz gyakorlása közben is biztosan minden a helyén marad.

Hidratálj!

Gondoskodj a hidratálásról. Ha jóga stúdióban vagy, akkor ott biztosan találsz csapvizet, a szabadban viszont komoly keresések árán juthatsz csak iható folyadékhoz. Éppen ezért mindig legyen nálad egy vízzel teli kulacs.

Egészséges gerinc, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

Vigyázz a rovarokkal!

Manapság akárhova megyünk, szúnyogokkal biztosan találkozunk. Számuk a mostani csapadékos időjárásnak és a nagy melegnek köszönhetően egyre csak nő. Nincs is annál rosszabb, mikor próbálunk kitartani egy pózt és közben megjelennek a vérszívók. De mit tehetünk azért, hogy ne legyünk vonzó prédák a számukra?

Sokan a szúnyogriasztó sprayre esküdnek, pedig egy kis levendula, szegfűszeg vagy citronella illóolaj is távol tartja őket. Akik kedvelik a különféle illatú füstölőket, azoknak van egy jó hírünk: a szúnyogok nem szeretik, így ezzel is tudunk védekezni ellenük. Sőt egyes szakemberek azt állítják, hogy a B1 (más néven tiamin) az egyetlen vitamin, ami hatásos a szúnyogok ellen.

Bár tudományosan nem bizonyított, sokan esküsznek a szúnyogokkal szembeni hatékonyságára. A tiamint megveheted kapszula formájában a gyógyszertárban, de sok élelmiszer is tartalmazza. Magas B1-vitamin tartalmú a napraforgó mag, a babok, a teljes értékű gabonák, a brokkoli, a kelkáposzta, a karfiol és az élesztő.

Figyelj a levegő minőségére!

A jóga egyik alapja a megfelelő légzés, ezért nem mindegy, hogy mit is lélegzünk be. Ellenőrizd a levegő szennyezettségét, nézd meg a légszennyezettség előrejelzést, ez főleg akkor fontos, ha nagyvárosban élsz. Abban az esetben, ha a levegő minősége nem megfelelő, vagy túl nagy a forróság odakint, akkor aznap inkább a négy fal között gyakorolj.

Figyelj a biztonságra!

Amint megkezded a jógázást, nehéz a külvilágot is figyelemmel kísérni. Ezért nagyon fontos, hogy csak olyan helyet válassz a gyakorlásra, ami biztosan tudod, hogy nem veszélyes, többen sétálnak, sportolnak melletted. A legjobb, ha ketten, vagy csoportosan indultok el kint gyakorolni. Biztosan nem te vagy az egyetlen, akinek eszébe jut, hogy a szabadban szeretne jógázni, keress társakat, így akár még barátságok is születhetnek.

Egészséges gerinc, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)