5 rossz szokás, mely tönkreteszi a szív egészségét

Valószínűleg nem mondok újat azzal, hogy az egészséges étrend mellett a rendszeres testmozgás is rendkívül jót tesz a szív egészségének.  Az egyik ilyen – kardiológusok által is gyakran javasolt – mozgásforma a jóga.

Viszont azt már jóval kevesebben tudják, hogy több olyan tevékenység vagy szokás is létezik, ami nagyon rossz hatással van a szívre.

Egészséges szív, hosszabb élet:  Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

  1. Mozgáshiány.  Több kutatás is arról számolt be, hogy azok az emberek, akik hosszú órákon keresztül csak ülnek és semmit sem mozognak, nagyobb kockázatnak teszik ki magukat. Esetükben nagy valószínűséggel jelentkezik mellkasi fájdalom, ami a szívinfarktus egyik jellemző tünete. Amikor valaki hosszú időn keresztül csak ül és az íróasztalnál dolgozik, az izmai nem égetnek elegendő zsírt, a vérkeringés lelassul. A sok ülés megemeli a koleszterinszintet és vérnyomás-emelkedés is bekövetkezhet.
  2. Gyakori stressz. A hosszabb ideg tartó stressz sincs jó hatással az egészségre. Ha valaki sokat idegeskedik és ezt nem tudja kikerülni, akkor mindenképpen alkalmaznia kell valamilyen feszültséglevezető technikát. Ilyen például a meditáció, de a szociális kapcsolatok és a rendszeres testmozgás is nagyon jó stressz ellen.
  3. Helytelen fogápolás. A nem megfelelő fogápolás is vezethet szívbetegséghez. A fogselyem használata nagyon fontos, ugyanis ennek segítségével tisztán tarthatjuk a szájüreget. Amennyiben ételmaradékok maradnak a szájban, úgy ez a baktériumok elszaporodásához vezethet, ami szívbetegségek okozója is lehet. Ez azért van, mert a baktériumok bejuthatnak a véráramba, ami gyulladást vált ki, a krónikus gyulladás viszont érrendszeri megbetegedést okozhat. Ez pedig stroke-hoz vagy szívrohamhoz is vezethet.
  4. Alváshiány. Az embernek szüksége van az éjszakai pihenésre. Ha valaki sokat álmodik, akkor a kardiovaszkuláris rendszere sem lesz képes a regenerálódásra. Márpedig az alvás során bekövetkező változások, mint például az alacsonyabb pulzusszám és vérnyomás elősegíti a szív- és érrendszer állapotának javulását. Minőségi pihenés nélkül a krónikus alváshiány a kortizol, a stresszhormon és az adrenalin szintjének megemelkedését eredményezheti csakúgy, mint stresszes helyzetben. Az alvásnak nagyon fontos szerepe van a mentális és a fizikai egészségben, beleértve a szív egészségét.
  5. Túl sok alvás. A túl sok (9 óra vagy ennél több) alvás sem egészséges, hiszen megemeli a szívkoszorúér-betegség és a stroke kialakulásának a kockázatát.

Egészséges szív, hosszabb élet:  Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

(forrás: gyogyszernelkul.com)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)