6 biztos tipp emésztőrendszered egészséges működéséhez

Emésztőrendszered akár egy hatalmas feldolgozó üzem, segít megemészteni az ételeket, vitaminokat, hozzájárul a hormonok termeléséhez és szabályozásához, a toxinok kiválasztásához, emellett gyógyító vegyületeket is termel. Éppen ezért egészséged megőrzésében és szervezeted egyensúlyának megtartásában fontos szerepe van a bélflórának. Csak az egészséges bélrendszer képes az élelmiszer optimális emésztésére, de ez egy komoly munka, melynek hatékonysága sok tényezőtől függ.

Akár az esőerdőben kialakult egymástól függő ökoszisztémák, minden apró baktériumnak fontos szerepe van a bélrendszer megfelelő működésében. A jó hír az, hogy te magad is tehetsz azért, hogy ez az egyensúly minél tovább fennmaradjon.

  1. Fogyassz teljes kiőrlésű, feldolgozatlan, finomítatlan ételeket. Az egészséges bélrendszer fenntartásának egyik legjobb módja a cukor és a finomított szénhidrátok elhagyása, valamint a magas rosttartalmú élelmiszerek fogyasztása.
  2. A tányérod háromnegyed részére zöldségek és növényi alapú élelmiszerek kerüljenek. A jó bélbaktériumok nagyon szeretik a magas rosttartalmú növényi ételeket.
  3. Fogyassz jó zsírokat, cseréld le a napraforgóolajat. A jó zsírok, mint például az omega-3 és az egyszeresen telítetlen zsírok, például az extra-szűz olívaolaj, segítenek a gyulladás csökkenésében.
  4. Ha kell, szedj étrendkiegészítőket. A már fent említett omega-3 zsírsavak szintén támogatják az egészséges bélflórát. Amennyiben nem tudsz rendszeresen enni vadon fogott zsíros halakat (pl. lazac), mindenképpen pótold ezt az esszenciális zsírsav-formulát. De természetesen a probiotikumok kúraszerű alkalmazása is segíthet csökkenteni a bélgyulladást, miközben támogatja a jó baktériumok szaporodását.
  5. Használj kókuszolajat. Korábbi vizsgálatok már kimutatták, hogy közepes láncú triglicerid- vagy MCT-olajok hozzáadása az ételekhez gyulladáscsökkentő hatású, emellett a fogyásban is segítségedre lehet. Hiszen a kókuszolaj és kókuszvaj is MCT-olajat tartalmaz, amit igazi zsírégetőként tartanak számon.
  6. Fogyassz minél több rostban gazdag ételt. A rostok az emésztés legfőbb támogatói, emellett a vastagbélrák, a székrekedés, az elhízás és a cukorbetegség megelőzésében, valamint a koleszterin szinten tartásában is fontos szerepük van. Lassítják a szénhidrátok felszívódását, így kisebb vércukorszint-emelkedést okoznak. Segítik a méreg- és salakanyagok távozását a szervezetből. Legfontosabb forrásai a zöldségek és a gyümölcsök, a hüvelyesek, valamint a hántolatlan gabonafélék. A zöldségek közül a kukorica, a karalábé, a petrezselyemgyökér, a burgonya, a kelkáposzta; a gyümölcsök közül a málna, a ribizli, a körte, a szilva, a szőlő; a hüvelyesek közül a bab, a lencse, a zöldborsó; a gabonafélék közül a búzakorpa, a lenmag, a búzacsíra, a Graham-liszt, a zabkorpa tartalmazza a legtöbb rostanyagot.

A fenti ajánlások persze nem csodagyógyszerek, de alkalmazásukkal támogatni tudod bélrendszered megfelelő működését. Bármit is fogadsz meg közülük, mind az egészségedet, az életed szolgálja.

Egészséges gerinc, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)