7 egyszerű módszer, hogy megszabadulhass a méreganyagoktól

A napi méregtelenítés elengedhetetlen, hogy a máj egészséges maradjon. A szervezet természetes méregtelenítési folyamatainak támogatása segítséget nyújt, hogy egészséges, energikus maradj, miközben csökkenti a betegségek kockázatát.  Íme hét módszer arra, hogy megszabadulj a méreganyagoktól.

Jóga

Testünk eredendően képes a felhalmozódott hulladék megsemmisítésére, de gyakran annyira sok méreganyaggal találkozik, hogy nem tudja megfelelően elvégezni munkáját. Ezt tovább nehezíti a stressz, a feldolgozott élelmiszerek, az alkohol vagy testmozgás hiánya.

A jóga azonban segíthet a szennyeződések, például a szén-dioxid, a tejsav és a nyirokfolyadék eltávolításában, lehetővé teszi az oxigénben és tápanyagban gazdag vér áramlását a testben.

Egyél tudatosan

Számos tanulmány igazolja azt, hogy a teljes kiőrlésű ételek, a zöldségek, a bogyós gyümölcsök, a fokhagyma és a fűszerek, mint a kurkuma, segíthetnek a méregtelenítésben. A fehérje minőségi zsírral párosítva tökéletes a méregtelenítéshez és a fogyáshoz. A bab, a lencse és más hüvelyesek jó forrásai az oldható és oldhatatlan rostoknak, valamint számos aminosavat tartalmaznak.

Ha lehet, próbálj meg minél több organikus gazdálkodásból származó élelmiszert fogyasztani. A biogazdálkodás termékeinek nagy előnye, hogy mikroelemekben, vitaminokban gazdag, ugyanakkor kevés káros anyagot tartalmaznak.

Támogasd az immunrendszered

Ahhoz, hogy immunrendszered megfelelően működjön, fontos az étkezésre, az alvásra és a stressz kezelésére is odafigyelni. De a rendszeres kézmosás és a tápanyagok, vitaminok pótlása éppolyan fontos az ellenálló képességed megőrzéséhez.

Csak természetesen

Lehetőleg kerüld a háztartási tisztítószereket, a műanyagot, a feldolgozott ételeket és az egyéb toxinokat. Érdemes utánaolvasnod környezetvédelmi oldalakon, melyek azok a méreganyagok, kemikáliák, amik nemcsak rád, hanem a környezetünkre nézve is ártalmasak.

Hidratálj!

Igyál minél több tiszta vizet. A hidratálás elengedhetetlen a szervezetünk megfelelő működéséhez és a méregtelenítéshez. Ugyanakkor fontos, hogy a víz, amit iszol, biztos forrásból származzon, lehetőleg szűrt legyen, hogy elkerüld a hozzáadott toxinokat.

Izzadj!

Izzadáskor jelentős mennyiségű méreganyag távozik a szervezetedből. A testmozgás segíthet kiválasztani a toxinokat, ráadásul zsírt is égetsz vele. Akár a meleg jóga, vagy a nagy intenzitású intervall edzés mellett döntesz, a hatás nem marad el.

Szép álmokat!

A University of Rochester orvosi központjának munkatársa, Maiken Nedergaard és kutatócsoportja 2013-ban felfedezte, hogy az emberi agy alvás közben egy különleges módszerrel, az úgynevezett glimfatikus rendszer alkalmazásával távolít el különböző méreganyagokat.

A Science című tudományos lapban megjelent kutatási anyag szerint alvás közben a glimfatikus rendszer az agy-gerincvelői folyadékot „keringeti” a koponyánkban, így távolítja el az agyszövetből az agy napi működése során keletkezett vegyületeket, ilyen például az amiloid-béta nevű fehérje, amelynek jelenléte összefüggésben állhat az Alzheimer-kór kialakulásával.

Vagyis a nem elég hosszú, vagy mély alvás rontja az agy méregtelenítési képességét. Minőségi alvás nélkül a szervezet nem képes hatékonyan méregteleníteni. A szakértők szerint a tökéletes alvásidő nagyjából 7 óra.

Ezek a lépések hatékony kiindulópontok lehetnek a méregtelenítéshez és a fogyás beindításához. Ennek ellenére érdemes szakemberhez fordulni, mielőtt elkezdesz egy diétát, hiszen csak így lehetsz  biztos abban, hogy az igényeidnek megfelelő tervvel vágsz bele a méregtelenítésbe.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)