7 dolog, ami kiválthatja irritábilisbél-szindróma tüneteit

Ma már népbetegségnek számít az IBS, azaz az irritábilisbél-szindróma. Az agy és a bélrendszer szoros kapcsolatban áll egymással. Ha valami történik az emésztéssel, az hatással lesz az idegrendszer működésére is. Ha túlságosan sok a szorongás vagy stressz, akkor az emésztés sem lesz rendben. Mégis mi válthatja ki ezt a betegséget?

Az IBS egyik kiváltója az örökös szorongás. Sajnos ez oda-vissza is működik, azaz a szorongás tehető felelőssé ennek a betegségnek a kialakulásáért, viszont maga az IBS is okozhat szorongást. Mit lehet tenni? A szorongást meg kell szüntetni, illetve az IBS kellemetlen tüneteivel szemben kell védekezni. A stressz kezelése sokat segíthet, de a segítségünkre lehet még az omeg-3 halolaj és a levendula, amely nyugtató és szorongásoldó hatásáról is ismeretes.

Az IBS-t a túl sok kávé, pontosabban a benne lévő koffein is okozhatja. A túl sok koffein emésztési zavarokhoz vezethet, illetve a has görcsös fájdalmát is kiválthatja, ami az IBS egyik kellemetlen tünete.

A depresszió jellemzője a hangulatingadozás és a tartós szomorúság. Kutatások igazolják, hogy az IBS okozója a depresszió is lehet. A depresszió kellemetlen tüneteit enyhítheti a relaxáció, a szociális kapcsolatok építése és az étrend megváltoztatása.

Rendszeres Mozgás. Egészséges Csontok. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

A fruktóz megtalálható egyes cukros üdítőitalokban és a feldolgozott élelmiszerekben. A fruktóz is kiválthatja az IBS kellemetlen tüneteit. Okozhat puffadást, hasi fájdalmat és görcsöket, így IBS-ben szenvedő betegeknek egyenesen tilos a fogyasztása.

A vöröshagyma is fokozhatja az IBS tüneteit. Ha valaki ebben a betegségben szenved, csak mértékkel fogyasszon hagymát.

A vöröshagyma mellett a fokhagyma is ronthatja a tüneteket. Viszont a gyömbér nagyon jó alternatíva lehet a hagymafélék helyett. Ennek is enyhén csípős íze van, és nemhogy rontaná az IBS tüneteit, hanem még javítja is az emésztési panaszokat.

Az IBS tünetei az aktív testmozgás hiánya miatt is felerősödhetnek. Ha teheti, naponta mozogjon legalább egy fél órát. Már napi 30 perces szobabiciklizés is jelentősen csökkentheti a tüneteket.

( forrás: https://gyogyszernelkul.com/mi-valthatja-ki-az-ibs-tuneteit/ )

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)