7 egyszerű tipp a hátfájás enyhítéséért és megelőzéséért…

Az emberek mintegy kétharmada kénytelen szembesülni a hátfájással hosszabb-rövidebb időn keresztül. Hátfájást eredményezhet valamilyen rossz mozdulat, nagyobb megerőltetés, de a hátfájás utalhat gerincbetegségekre, mozgásszervi eredetű betegségekre is. Ugyancsak hátfájás formájában figyelmeztethet bennünket a testünk, amikor túl sok terhet cipelünk, túl sokat dolgozunk. 

Ha hosszabb ideig ülünk vagy állunk, ha egyoldalú a terhelés, vagy ha megemeljük magunkat, erős hátfájás jelentkezhet. Ilyenkor általában tehermentesítjük az érintett részt, igyekszünk olyan pozíciót felvenni, ami a lehető legkevesebb fájdalommal jár – megterhelve a másik oldalunkat. Ha izom eredetű a hátfájás, fekvéssel, meleg fürdővel, izomlazítókkal pár nap alatt újra fittek lehetünk, de aztán elég egy rossz mozdulat, és kezdődhet minden elölről.

Ha folyamatosan fáj a hátunk, és ez még nyugalomban sem múlik el, fertőzés, gyulladás vagy akár gerincsérv, a gerinccsigolyák kopása állhat a háttérben. Az orvosok, főként az idősebbeknél, gyakran diagnosztizálnak csontritkulást vagy az emiatt bekövetkező törést is a szűnni nem akaró hátfájás okaként.

Egészséges Gerinc. Hosszabb Élet. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. Augusztus 31-ig nyári 50%-os akció. 

A szakemberek szerint a gerinc eredetű fájdalmak nagy része érzelmi tényezőkre vezethető vissza. Gyakran hátfájás formájában érkezik a jelzés, ha túlterheljük magunkat, ha túl sokat dolgozunk, túl nagyok az elvárások velünk szemben, túl sokat vállalunk – ha túl sok mindent cipelünk a hátunkon.

Ugyancsak a hátunk sajdulhat bele, ha görcsösen ragaszkodunk az álláspontunkhoz, ha nem vagyunk kompromisszum-készek. A kishitűséggel, önértékelési problémákkal járó szorongás és stressz szintén hátfájáshoz vezethet, a folyton feszült állapot feszülést okozhat a nyak, vállak és a hát izmaiban.

Az okok tehát sokfélék lehetnek, de a folyamatok megelőzhetőek, lassíthatóak. Hogy hogyan arra, mutatunk hét tippet.

  • Tanuljuk meg a helyes testtartást, a hanyag tartásnak ugyanis, a gerincoszlop egyenlőtlen terhelése miatt komoly következményei lehetnek. 
  • Gondoljuk át, jó-e az ágyunk, megfelelően támasztja-e meg a gerincünket. Ha nem, akkor érdemes beruházni egy gerincbarát ágyba.
  • Akinek van, annak ajánlatos megszabadulnia a súlyfeleslegétől, ugyanis a pluszkilók fokozottan igénybe veszik a gerincet és az izmokat. 
  • Ülés közben is fontos a megfelelő testtartás: ne görnyedten üljünk a számítógép előtt naphosszat. 
  • A University of Adelaide’s School of  Population Health kutatói szerint a D-vitamin beválik tartós fájdalmak esetében, akár hátfájásnál is, és nincsenek melléhatásai.
  • Még hátfájás esetén is ajánlatos mozogni, annyira aktívnak maradni, amennyire csak tudunk. Ha ezt nem tartjuk szem előtt, a fájdalmaink akár tovább erősödhetnek, és még nehezebben lesz rávenni magunkat a mozgásra. A hátúszás például kifejezetten jó a hátizmok erősítésére.
  • Ha egészséges, erős gerincet szeretnénk ahhoz az egyik legjobb út, ha rendszeresen jógázunk. A jóga-testtartások, nyújtják, erősítik és lazítják az izmokat, hosszú távon is hozzásegítenek bennünket az egyenes és laza gerincoszlophoz, a hátfájás elkerüléséhez, megszüntetéséhez. 

Egészséges Gerinc. Hosszabb Élet. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. Augusztus 31-ig nyári 50%-os akció. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)