7 jó tanács, hogyan orvosold derékfájásodat a jóga erejével

Szokott fájni a derekad?  Nem csoda! Napjaid nagy részét valószínűleg olyan életmód jellemzi, ami nem kedvez a gerinced egészségének. Mozgáshiány, túlsúly, rossz testtartás, egyoldalú terhelés, ülő életmód, rossz matrac, cipekedés… – csak néhány derékfájditó ok a sok közül, és akkor még a stresszről, és a testi-lelki túlhajszoltságról nem is beszéltünk.

A derékfájás okai

A derékfájdalom a leggyakoribb mozgásszervi panasz, ami lehet akut,/ ezen belül akut de időnként kiújuló/ , és lehet krónikus. Járhat mozgáskorlátozottsággal  és kísérheti egyéb tünet is mint például zsibbadás, vagy izomgyengeség.

Okai szerint, a derékfájás lehet:  

  • Kopásos eredetű – a fájdalom a szalagokból, inakból, izmokból indul ki, ami pihenésre mindig csökken.  A reggeli indítási merevség kb.1O-15 perc.  
  • Gyulladásos – mozgásszervi eredetű  – bakteriális fertőzésekhez társuló a gerincet érintő gyulladások okozzák. Pihenéskor a fájdalom fokozódik kísérheti láz, fogyás, étvágytalanság.
  • Ritkán daganatok által okozott derékfájdalom, ami pihenésre fokozódik, gyógyszerekre alig enyhül-és járhat a csigolya összeroppanással.
  • Nem mozgásszervi eredetű   – amikor más szervek megbetegedése okoz derékba sugárzó fájdalmat.

Amikor rendszeresen annyira fáj a derekad, hogy minden mozdulat nehézséget jelent óhatatlanul a fájdalomcsillapító gyógyszerek szedése jelentheti a számodra az egyetlen enyhülést hozó megoldást. Ez ideig-óráig szüntet is a panaszaidon.  De nem élhetsz életed végéig fájdalomcsillapítókon! Idővel hozzászokik a szervezeted a gyógyszerekhez , arról nem is beszélve, hogy hosszabb távon még a  mellékhatások is gondot okozhatnak (emésztőrendszeri vérzés, fekély, stb.).  

Ha a derékfájásod mozgásszervi vagy kopásos  eredetű, nagyon nagy segítséget jelenthet a rendszeresen végzett személyre (és gerinc-elváltozásra)  szabott  jóga

  1. Teremts harmóniát !- a jóga alapelve, hogy az ember természetes állapota az egészség, a harmónia és a teljesség, s a gyakorlatok során e természetes állapothoz vezet vissza téged.
  2. Kezeld a stresszt! – a jóga feladata a civilizációs ártalmak kezelése, a stresszoldás, a belső béke, a testi-lelki egészség és harmónia megteremtése
  3.  Végezz jóga gyakorlatokat! – a jóga ászanák kimozgatják a csigolya közti ízületeket, és lazítják a medence és a vállöv körüli zsugorodásra hajlamos izmokat, 
  4. Javítsd az izmaid keringését!-  a jóga a mozgástartományok széles területét bejáró pózok segítségével javítja az izmok anyagcseréjét, a keringését, csökkentve ezzel a fájdalmukat
  5. Ügyelj a testtartásodra! – a folyamatos feszültség, stressz hátrányosan befolyásolja a testtartásodat, „menekülő” pózt veszel fel, azaz a fejedet – előretolod, és az  izmaidat folyamatosan feszesen tartod. A feszes izmok egy idő után megmerevednek, fájdalmassá válnak. Az adott terület anyagcseréje romlik, felhalmozódnak a távozni képtelen salakanyagok, nyomás érzékennyé válik az érintett testrész. Az ülő életmód pedig még tovább rontja a helyzetet. A mozgásszegény életmód következtében az ágyéki és nyaki gerincszakasz lassan de biztosan deformálódik. A jóga ászanák javítják a helytelen testtartást – ezáltal  nemcsak az életet megnehezítő derék- és hátfájás kerül el, hanem a belső szerveid vérellátása, működése is optimális lesz, a légzésed javul, az emésztés zavartalan, és a testedben egyenletesen áramlik az energia
  6. Erősítsd meg az izmaidat ! – a jóga ellazítja és hosszan kitartva megerősíti az  izmokat –  a gerinced  stabilitása  javulni kezd
  7. Végezz kobra típusú jóga gyakorlatokat! – ha gerincsérved van a homorításos, kobra típusú gyakorlatok segíthetnek: a sérvet kiboltosító erőt kompenzálják, a porckorongot centralizálják.Ez a koncentrációval végrehajtott kifinomult jógagyakorlat megfeszíti az izmokat a homorított két csigolya közti terület felett, ezzel meg is erősíti, stabilizálja a sérült – vagy látens sérült- szegmentet.

Szokott fájni a derekad? Akkor kezdj el jógázni! A jóga ugyanis  egy kivételes eszköz lehet a derékfájás prevenciójában, és terápiájában. Válassz olyan  oktatót aki   kellő szaktudással rendelkezik ahhoz, hogy a kóros mozgásminták korrekciója révén helyreállítsa az egyensúlyt, és  megelőzze vagy megszüntesse a fájdalmat.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)