8 vitamin, ami segít megóvni a bőr egészségét

Az egészséges bőr érdekében sokan használnak különféle bőrápoló termékeket. Valójában azonban a bőr egészségét a kiegyensúlyozott táplálkozás biztosítja a legjobban. A vitaminok nemcsak nagyon hasznosak a bőr számára, legyen szó száraz vagy öregedő bőrről, hanem a különféle bőrproblémák gyors orvoslását is várhatjuk tőlük. A bőr számára a legfontosabb vitaminok a következők: kollagén, D-vitamin, halolaj, biotin, A-vitamin, C-vitamin, kurkumin és E-vitamin.

A kollagén nagyon fontos szerepet tölt be a bőr egészségének fenntartásában. Ahogy öregszünk, úgy a szervezet kollagéntermelése is lecsökken. A csökkenő kollagéntermelés miatt a bőr petyhüdtté és ráncossá válik. A bőr öregedési folyamatainak lassítására alkalmas a kollagén. Hatására a bőr kevésbé lesz ráncos és a bőr rugalmasságát is nagyban elősegíti.

A D-vitaminnak nagyon sok funkciója van. Többek között az egészséges bőr fenntartását is biztosítani tudja. A D-vitamin szerepet játszik a pikkelysömör gyógyításában, hiszen elősegíti az új bőrsejtek növekedését.

Rendszeres Mozgás. Egészséges Csontok. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

A halolaj gazdag forrása az omega-3 zsírsavnak, amely erős gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik. Nemcsak gyulladást csökkent, hanem a bőrt is védelmezi a különféle károsodásoktól. A halolaj a pattanások kialakulásának az esélyét is minimálisra csökkenti.

A B-vitaminok csoportjába tartozik a biotin, amelyet nemcsak a bőr, hanem a köröm és a haj vitaminjának is szoktak nevezni. Ennek a vitaminnak a hiánya vörös kiütéseket okozhat a bőrön, illetve ha nem viszünk be elegendő biotint a szervezetünkbe, úgy hajhullással is számolnunk kell.

Az A-vitamin segíthet a pattanások megelőzésében, illetve a bőr öregedési folyamatait is lassítani tudja. Az A-vitamin fogyasztását sem szabad túlzásba vinni, ugyanis a túl sok A-vitamin megnöveli a születési rendellenességek és a csontvesztés kialakulásának a kockázatát.

A C-vitamin egy antioxidáns vitamin, amely nemcsak az oxidatív stressztől, hanem a sejtkárosodástól is megvédhet bennünket. Ez a vitamin segíthet a napkárosodás elleni védelemben, serkenti a kollagénszintézist, és elősegíti, hogy a bőr sima és rugalmas maradjon.

A kurkumában található kurkumin nemcsak gyulladást csökkent, hanem elősegíti a sebgyógyulást, illetve a pikkelysömör tüneteit is csökkenteni tudja.

Az E-vitamin is egy antioxidáns vitamin, amely a szabad gyökök semlegesítésében vesz aktívan részt, és mivel fényvédő hatással is rendelkezik, így védelmet élvezhetünk általa a káros hatású UV-sugarakkal szemben.

( forrás: https://gyogyszernelkul.com/vitaminok-az-egeszseges-borert/ )

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)