Egy egyszerű mozgásforma, ami segít legyőzni a három leggyakoribb betegséget

A világon a három leggyakoribb betegség a cukorbetegség, a szívbetegség és a daganatos megbetegedés. A betegségek lehetnek genetikai eredetűek, környezeti hatások és a szenvedélybetegségek miatt is kialakulhatnak, de az esetek nagy százalékában a mozgásszegény életmód, a helytelen táplálkozás és a túlsúly számlájára írhatók ezek a betegségek. Éppen ezért nagyon fontos a megelőzés, vagyis lényeges, hogy egészségesen táplálkozzunk, rendszeres mozogjunk, illetve a számunkra ideális testsúlyunkat megőrizzük.

Egy kutatás arra világított rá, hogy a gyaloglás egy nagyon hasznos testedzési forma, már ami az egészségünket illeti. Már napi harminc perc gyaloglás is meghosszabbíthatja az életünket, mégpedig három évvel élhetünk tovább, ha ezt a mozgásformát választjuk.

A szívbetegségek megelőzésében is nagyon hatékonynak bizonyult a gyaloglás. Ezzel kapcsolatban kutatást is végeztek, melybe 50-60 év közötti embereket vontak be, akiket két évig tanulmányoztak. Ezeknek a személyeknek napi rendszerességgel gyalogolniuk kellett, így naponta 300-400 kalóriát is el tudott a szervezetük égetni. Ennek következtében a szívük sokkal egészségesebb lett. Testük motorja olyan hatékonysággal pumpálta a tápanyagokkal teli vért a szerveikhez, mintha csak 30 vagy 40 évesek lettek volna.

Rendszeres Mozgás. Egészséges Szív. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

Amennyiben valakinek túl magas a trigliceridszintje, akkor szívbetegséggel vagy diabétesszel kell számolnia. A gyaloglás azonban csökkenteni képes a vér trigliceridszintjét is. Ezzel kapcsolatban is folyt kutatás. A vizsgálati személyeket két csoportra osztották. Mindkét csoportba tartozó személyek ugyanolyan rendszerességgel és intenzitással edzettek, azonban az egyik csoportba tartozó alanyoknak kocogniuk, míg a másik csoportba tartozó embereknek gyalogolniuk kellett. A gyaloglók trigliceridszintjének csökkenése duplája volt a kocogó személyekhez viszonyítva.

Az inzulinrezisztencia egyik leggyakoribb oka a mozgás hiánya. Az inzulinrezisztencia sok betegség – szívbetegség, cukorbetegség, daganatos megbetegedés, Alzheimer-kór – kialakulásának a kockázatát képes megnövelni. Azonban mind az inzulinrezisztencia, mind a cukorbetegség megelőzhető, ha valakinek élete részévé válik a gyaloglás.

Szintén egy vizsgálattal bizonyították be, hogy a napi rendszerességgel gyalogló inzulinrezisztens betegek esetében 60 százalékkal csökkent a 2-es típusú cukorbetegség kockázata.

A gyaloglás nemcsak a testsúlycsökkenésben nyújt hathatós segítséget, hanem a hasi zsír mennyiségét is lecsökkenti, márpedig ezek külön-külön és együttesen is a 2-es típusú cukorbetegség rizikótényezői közé tartoznak.

Mielőtt belevág az életmódváltásba – akár egészséges, akár valamilyen betegséggel is küzd –, feltétlenül konzultáljon kezelőorvosával, aki felméri az egészségi állapotát, különféle laborvizsgálatokat végez, és még tanáccsal is tud szolgálni az életmódváltással kapcsolatban. Sőt, a háziorvos akár még figyelemmel is tudja kísérni a testében zajló változásokat és pozitív hatásokat.

(forrás: https://gyogyszernelkul.com/a-cukorbetegseg-vagy-a-szivbetegseg-reme-fenyegeti-gyalogoljon/ )

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)