A jóga és az anyaság

Az anyaság minden nő életében új szakaszt nyit. Különleges és csodálatos élményt és örömet hoz, de egyúttal testi-, lelki-, érzelmi nehézségeket is okozhat, amelyeket mindenki másképp él meg.
Ha babát szeretnétek, vagy éppen babát vársz, természetes, hogy az ismeretlen helyzet szorongással tölt el. El kell fogadnod a végbemenő  biológiai-, pszichológiai-, és szociális változásokat. Meg kell küzdened a környezeted elvárásaival, az érzelmeid hullámzásával, azzal az új szereppel, amit az anyaság jelent a fogantatástól a gyermek felneveléséig (sőt, még azon is túl: hiszen az életed végéig aggódó-szerető szülő maradsz).
Jogosan merül fel benned a kérdés: létezik e olyan módszer, ami segíthet megoldani a nehézségeket, mérsékelni a félelmeidet, egyensúlyt és stabilitást teremteni ebben az időszakban? Szerencsére létezik!

Ez  a módszer: a kismamajóga. 

A jóga és az anyaság

Jógázhatok várandósan?

Igen. De mielőtt belevágsz mindenképpen konzultálj az orvosoddal. Ha nincs egészségügyi akadálya – azaz  nem vagy veszélyeztetett terhes – akkor a várandós időszakban sem kell lemondanod a mozgásról. Csak azt hozzá kell igazítani az aktuális állapotodhoz. A kismamajóga olyan specifikusan erre az állapotra kifejlesztett módszer, amely végigkísér a  babavárás idején. Ott van a szülésnél, irányt-, és életszemléletet ad, és szülés után segít a regenerálódásban. 

A kismamajóga hatásai:

  • tudatossá tesz – megtanít koncentrálni, befelé a belső énedre és a babára figyelni
  • segít a szülésre való felkészülésben testi-,  lelki-, és szellemi szinten. 
  • a lágy, folyamatos mozgásban végzett ászanák:
    • segítik az izmok megerősítését és a megnyújtását, 
    • erősítik az egész testet, fokozzák a rugalmasságát,
    • kedvezően hatnak az izületek mozgékonyságára
    • serkentik a  vérkeringést, 
    • nagy hangsúlyt fektet a várandósság és a szülés alatt jelentősen igénybe vett testrészekre: erősíti és biztosítja azok egészséges működését (pl. gerinc, hát-, váll-, karizmok, csípő, medence, belső szervek stb.)
    • erősítik a mellizmokat, hátizmokat 
    • lazítják a csípőtáji izmokat 
    • segitenek a medencealapi izmok kondicionálásában. A gátizomtorna biztosíthatja a gyorsabb, könnyebb tágulást a vajúdás és a szülés alatt, az esetleges gátmetszés nélküli szülést és gyors regenerációt a szülést követően.
    • javitják a testtartást
    • az  ászanák rendszeres gyakorlásával megelőzheted illetve megszüntetheted a várandósság során fellépő kellemetlenségeket (derék- és hátfájás, fejfájás, isiász, végtagok zsibbadása, visszértágulat, izomgörcs, elhízás, stb.)
E-mail-cím: *

  • a pránájámák (légzőgyakorlatok) segítenek a lazításban, a  feszültség és  a fáradtság  oldásában, a tüdőkapacitás teljes kihasználásában. A vajúdás és szülés alatt megfelelően alkalmazott jógalégzés kedvezően befolyásolja mind a szülő nő, mind a magzat oxigén ellátottságát. Pozitívan hat az idegrendszer működésére,  növeli a koncentrálóképességet , csökkenti a stresszt. 
  • a  jóga segítségével megtanulod tudatosan irányítani a medencefenék izmait, összpontosítani a helyes légzésre, tehát oly módon befolyásolni a tudatodat, hogy szülés közben teljesen nyugodt maradhass.
  • a relaxáció nyugtatóan hat-  teljes ellazulást biztosít testileg, mentálisan és lelkileg, – segít a szüléssel, várandóssággal kapcsolatos esetleges félelmeid kezelésében. Az álmatlanság megszüntetésében és a pozitív szemléletmód kialakításában is. Ez a relaxáció a jóga nidra – ami egy olyan mély relaxációs állapot, amelynek eleme a Szankalpa -ami  egy pozitív tartalmú, pontosan és világosan megfogalmazott egyes szám első személyű állítás. A jóga nidrában a testedet tökéletesen ellazítod, míg a tudatod az ébrenlét és az alvás határán marad – ennek során fogalmazod meg azt a  pozitív megerősítést, amely a szüléssel, a várandóssággal kapcsolatos, és segít oldani az ezekkel kapcsolatos félelmeidet és gátlásaidat.
  • jobbá teszi a hangulatod: vidámabbá, kiegyensúlyozottabbá tesz
  • a kismama jóga rád gyakorolt pozitív hatásai közvetett és közvetlen módon a benned fejlődő babára  is hatással vannak. Kimutatták, hogy  azok a babák, akiknek a mamája kismama jógával készült a szülésre, 10 – 20 százalékkal intelligensebbek, figyelmesebbek, és gyorsabban tanulnak. Ennek az az oka,  hogy a magzat idegrendszere sokkal jobban fejlődik akkor, ha az anya kellemes, ismétlődő ingereknek teszi ki a jóga gyakorlása során.

Mikortól ajánlott a kismama jóga?

Ha egyeztettél az orvosoddal, és nem tiltottak el a mozgástól, akkor a betöltött 13. héttől elkezdheted és egészen a szülésig folytathatod képzett és tapasztalt jógaoktató iránymutatását figyelembe véve. A jóga természetesen a szülés után is hasznodra lehet. Hiszen segít majd a méh, a hasi tájék és a medence természetes állapotának mielőbbi regenerációjában.

Rendszeres Mozgás. Egészséges Lélek. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)