A kutatók megerősítették: a jóga megváltoztatja a géneket

Az elmúlt évtized orvosi-pszichológiai kutatásai révén hallani lehetett róla, hogy az olyan gyakorlatok, amelyek erősítik a kapcsolatot az elme és a test között, kihatnak a génjeinkre is. Egy frissen napvilágot látott kutatás most meg is erősíti ezt az információt.

Ha valaha jógáztál, hallhattál már róla, hogy a jóga, a meditáció és minden olyan gyakorlat, amely hidat képez a test és az elme között– így befolyásolva egymás működését – nemcsak abban segítenek, hogy ellazulj és kihozd magadból a legtöbbet. Génjeink aktivitását is meghatározza a jóga: a krónikus stressz által végbe ment rombolást visszafordítja.

A légzés kulcsfontosságú minden ilyen meditatív mozgássorban, harcművészetben, mivel a paraszimpatikus idegrendszer – azaz szervezetünk nyugalmi állapota – legegyszerűbben úgy aktiválható, hogy mély, rekeszizommal végzett légzést gyakorolsz.

Egy mostanában nyilvánosságra hozott tudományos felülvizsgálat – melynek során 18 korábban született tanulmányt vizsgáltak meg újra – megállapítja, hogy ezen tanulmányok feltevései helyesek, állítja a svájci Frontiers in Immunology nevű tudományos fórum.

Rendszeres Mozgás. Egészséges Gerinc. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

„Az olyan technikák, mint amit a jóga és a meditáció is használ, a leghatékonyabb stresszkezelő eszközök, amelyeket napjainkban elismer a tudományos élet” – nyilatkozta Ivana Buric, az angol Coventry University kutatója. A friss kutatás a génekben bekövetkezett változásokat vizsgálja jógázókban és meditálókban. Arra keresi a választ, hogy ezek a változások hogy hatnak a génekre.

Miután felülvizsgálták az előzetes kutatások eredményeit, melyek a jógával, csi kunggal, tai chival, meditációval, légzéstechnikákkal és relaxációval foglalkoztak, a kutatók azt találták, hogy ezek a gyakorlatok csökkentik az esélyt rá, hogy olyan gének kapcsolódnak be, amelyek akkor szoktak, mikor a szimpatikus idegrendszer stressz hatására aktiválódik.

„Ez egészen pontosan az ellenkezője annak, ahogyan a krónikus stressz hat a génkifejeződésre. Arra enged következtetni, hogy a gyakorlatok ezen fajtái csökkenthetik a kockázatát  a gyulladásos betegségeknek” – mondják a kutatók.

Ez pedig tulajdonképpen a krónikus stressz aláírásának kiradírozása a szervezetből. Íme, még egy indok, hogy minden nap fordíts egy kis időt magadra.

 

(forrás: https://www.yogajournal.com/meditation/yoga-changes-the-expression-of-your-genes  )

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)