A magas vérnyomás vészjósló tünetei és 4 hasznos tipp a megelőzésre

Hazánkban a felnőtt lakosság jelentős hányada szenved magas vérnyomás miatt. Ha a magas vérnyomást nem kezelik, okozhat stroke-ot, szívinfarktust, de más krónikus betegségek kialakulásához is vezethet. Az első és legfontosabb lépés a megelőzés. Gyakran nevezik ugyan „csendes gyilkosnak”, azonban néhány jellemző tünet felhívhatja rá a figyelmet.

A vérnyomást rendszerint valamelyik karon mérik felfújható mandzsettás vérnyomásmérő segítségével. A vérnyomás értéket higanymilliméterben (Hgmm) adják meg és két számból áll. Az első szám azt a nyomást mutatja a kar fő artériájában, ami a szív összehúzódásakor alakul ki (szisztolés vérnyomás). A második a szívverések közti szünetben mérhető nyomást mutatja (diasztolés vérnyomás).

A vérnyomás értékeket négy kategóriára lehet osztani. A vérnyomás értéke akkor nem kóros, ha 140/90 Hgmm alatt van, de 120/80 Hgmm alatt lenne optimális. A kardiovaszkuláris betegségek kockázata a nyugalmi vérnyomás emelkedésével együtt nő.

Egészséges szív, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

Mi okozhat magas vérnyomást?

A magas vérnyomás számos különböző tényezőtől függ. Oka lehet a szorongás, a túl sok koffeinfogyasztás, a dohányzás, a környezeti hatások, a toxinok, a stresszes életmód. Magas vérnyomást okozhat még a depresszió, a daganatos megbetegedések, a pajzsmirigy betegségei, a terhesség, az elhízás, a vesebetegség és az alvási apnoé.

Milyen jelei vannak a magas vérnyomásnak?

A homályos látás, ha vér jelenik meg a vizeletben vagy zümmögő hang megjelenése a fülben, a szédülés, a légszomj, az orrvérzés, az extrém fáradtság, a szabálytalan szívverés, a lüktető érzés a mellkasban, a nyakon vagy a fülben és a szűnni nem akaró fejfájás.

Milyen következményekkel járhat a kezeletlen vérnyomás?

Verőértágulattal, az artériák sérüléseivel, szívbetegséggel, szívelégtelenséggel, vesebetegséggel, látásvesztéssel – csak hogy néhányat említsünk.

Egészséges szív, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

Hogyan tarthatja normál tartományban a vérnyomását?

  1. Az egészséges, növényi alapú táplálkozás sokat segíthet. Ilyen lehet a mediterrán diéta, amely főleg az egészséges zsírokra és a vörös húsok mellőzésére koncentrál. A mediterrán diéta sok gyümölcsöt és zöldséget tartalmaz. A diétázók rendszeresen kis mennyiségű vörösbort is fogyasztanak, amely resveratrolban gazdag, amelynek vérnyomáscsökkentő szerepe van.

2. A vérnyomáscsökkentéshez csökkenteni szükséges a sóbevitelt.  Ennek érdekében kerülje a feldolgozott élelmiszereket, ellenben fogyasszon sok zöldséget és gyümölcsöt. A nyers, növényi alapú táplálékok alacsony sótartalmúak és magas értékű tápanyagokban gazdagok.

3. A vérnyomás csökkentéséhez a szervezetünknek vitaminokra és ásványi anyagokra is szüksége van. Például koenzim Q10-re, magnéziumra, kalciumra, vasra, káliumra, D-vitaminra és omega-3 zsírsavakra.

4. A rendszeres testmozgás egy kiváló mód arra, hogy a vérnyomását csökkentse. Ezzel mérsékelni tudja a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatait is. Nem beszélve arról, hogy a testedzés segít leküzdeni a stresszt is, amely szintén okozója lehet a magas vérnyomás kialakulásának.

Egészséges szív, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.





(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)