A rendszeres testmozgás csökkenti a depresszió kialakulásának az esélyét

Sajnos egyre több ember szenved manapság depresszióban. Nemcsak hazánkban, hanem világszerte óriási gond ez a mentális betegség, melynek talán oka lehet a stressz, az állandó rohanás, a megfelelési kényszer a munkahelyen, illetve az egyre személytelenebb emberi kapcsolatok.

A depressziós személynek gyakran csökken a motivációja, rossz a hangulata és az álmatlanság is gyakori probléma nála. Továbbá a depressziós egyén sokszor küzd krónikus fáradtsággal, csökkent memóriával és gyakran érzi szomorúnak magát, mivel nemcsak az örömre való képessége, hanem az érdeklődése is csökken, így sok esetben még a napi tevékenységeit sem tudja elvégezni.

A kutatások azt igazolják, hogy a rendszeres sporttevékenységek, azaz a rendszeres testmozgás nemcsak csökkenteni tudja a már kialakult depresszió tüneteit, de meg is akadályozhatja ennek a súlyos mentális betegségnek a kialakulását.

Rendszeres Mozgás. Egészséges Lélek. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

A fizikai aktivitás antidepresszáns hatását már több klinikai vizsgálat is igazolta. A rendszeres testmozgás ugyanis mintegy 20 százalékkal csökkenti a depresszió kialakulásának az esélyét. A testmozgás még akkor is hatásosnak bizonyul, ha a depresszió tünetei már megjelentek az adott személynél.

A rendszeres testmozgásnak más pozitív hatása is létezik. Elősegíti a celluláris egészséget, megtámogatja az agysejtek regenerálódását és csökkenti a gyulladás szintjét a szervezetben.

Nem beszélve arról, hogy a sport, a mozgás a hangulatra is pozitív hatást gyakorol. Ez nagyon hasznos a depresszióban szenvedő betegek számára, hiszen ők gyakran küzdenek hangulatingadozással.

Nemcsak a megerőltető sporttevékenységek, hanem még egy egyszerű, a természetben vagy az erdőben történő séta is csökkenteni tudja a szervezet stressz-szintjét.

A fizikai aktivitás nemcsak az egészségre van jó hatással, az életminőséget is növelheti. A testmozgás jelentősen képes lecsökkenteni a cukorbetegség, a szívbetegség, a rák és a mentális betegségek kialakulásának kockázatait.

Nagyon sok kutatást végeztek a depresszió és a testmozgás kapcsolatáról. Az is bebizonyosodott, hogy a rendszeres testmozgás csökkenti a depresszió kialakulásának az esélyét, de az is nyilvánvaló volt az adatok alapján, hogy a testmozgás hiánya nagymértékben képes depressziót generálni az emberi szervezetben.

( Forrás: https://gyogyszernelkul.com/a-rendszeres-testmozgas-csokkenti-a-depresszio-kialakulasanak-az-eselyet/ )

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)