A stressz oldása egy egyszerű légzőgyakorlattal

Fizikális egészségünkhöz elengedhetetlen a mentális jólét. A migrénes fejfájástól kezdve a stresszen át, a szívrohamig számtalan gyógyszerhez, gyógymódhoz és orvosi eljáráshoz folyamodhatunk, hogy javítsunk helyzetünkön. A gyógyszerek és eljárások legtöbbje viszont csak felszíni kezelést nyújt, és nem célozza meg a probléma mélyén rejtőző okait. Például, ha stresszhelyzetbe kerülünk, több mint 1400 biokémiai reakció indul el testünkben. Ilyenek például a magas vérnyomás vagy a heves szívdobogás.

Agyunk azon részei, amelyek a szervezetből stresszreakciót váltanak ki, szintén stresszre aktiválódnak, így okozva még több feszültséget. Ily módon alakul ki egy ördögi kör: a stressz önmagát gerjeszti. 

Stressz hatására megváltozik az agy. Összezsugorodnak azok a területek, amelyek az összpontosításért és a koncentrációért felelősek, ezzel egy időben felerősödnek a félelem és szorongás érzései.

A krónikus stressz felgyorsítja az öregedést. Fiatalon rugalmasabban veszi az ember a megpróbáltatásokat, viszont az idő előrehaladtával megfogyatkoznak azok a hormonok, amelyek a stressz legyőzésében játszanak kulcsszerepet.

Rendszeres Mozgás. Kiegyensúlyozott Élet. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

Minél kevesebbet aggódunk a stresszen, annál hatékonyabban lehet a tüneteit csillapítani, de ha természetednél fogva nehezebben nyugszol meg, ám számtalan technika van, amit megtanulhatsz vész esetére.

Ha nem tudsz változtatni az életkörülményeiden, amik a stresszt okozzák, akkor a saját hozzáállásodon kell változtatnod ahhoz, hogy segítsd az endorfin nevű hormon termelését, ami nyugtat.  A tudományos kutatások sorra bizonyítják, hogy az alábbi alternatív gyógymódok hatékonyan oldják a feszültséget:

  • akupunktúra
  • jóga
  • tai chi
  • meditáció.

„4-7-8” légzés

Mind a jóga, a tai chi és a meditáció a légzés megfigyelésén alapul, valamint a lélegzet irányítására épít. A „4-7-8” légzés egy remek technika, amivel a szervezet „üss vagy fuss” reakcióját, azaz a stresszre adott válaszreakciót – melynek meghatározó érzései a szorongás és a félelem – át tudja kapcsolni a nyugalmi állapotba. 

A gyakorlat lényege, hogy 4 másodpercig beszívod a levegőt az orrodon keresztül, 7 másodpercig bent tartod, majd 8 másodpercen keresztül lassan kifújod szájon keresztül egy halk „oh” hang kíséretében. Belégzéskor a nyelvet a szájpadláshoz kell érinteni.

Mindössze négyszer kell megismételni a gyakorlatot, és máris elálmosodsz tőle, vagy akár ennyi idő alatt el is lehet aludni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)