A szokások rabja vagy? 12 tipp miként szabadulhatsz meg tőlük

Neked is vannak szokásaid – jól bevált működő  apró döntéseid, amelyeket olyan tevékenységek kapcsán hozol meg amelyeket minden nap megteszel, mintegy robotpilóta üzemmódba kapcsolva magadat. A tudatos cselekvéseid tudattalan készséggé alakulnak – és automatizmusokká válva megkönnyítik az életedet.  A szokások talán most jelentéktelennek tűnnek, de hidd el nem azok! Nagyon is fontosak, mert meghatározzák a személyiségedet, ennélfogva jó vagy rossz irányba is terelhetik az életed alakulását.

A boldogságod is a szokásaidtól függ

Ha most boldogtalan vagy, akkor ne másokban keresd a hibát, hanem nézz mélyen magadba – mert az hogy mennyire vagy elégedett és boldog többségében a szokásaidtól függ. Ha át akarod alakítani az életedet, akkor meg kell tanulnod átalakítani a szokásaidat is, mert mitől változna bármi is, ha újra és újra ugyanazokat a hibákat követed el? Változtatni viszont csak akkor tudsz bármin is, ha érted annak a működését, és tisztában vagy azzal, hogy mely pontokon, és miként lehet beavatkozni. Minden tettednek következménye van: csak egyedül Te lehetsz az, aki irányítást gyakorol fölöttük.

A szokások rabja vagy?  12 tipp miként szabadulhatsz meg tőlük

Logikus: ahogy egy szokás kialakult, úgy meg is lehet szabadulni tőle. Ez elsőre nagyon egyszerűnek tűnik, de ha már a szokás megváltoztatásának gondolatától is borzogat a hideg, akkor csak a megfontolt, tudatos elhatározás, és az ahhoz való ragaszkodás hozhat eredményt. 

Ha fejleszteni szeretnéd az életminőségedet, akkor fel kell hagynod a rossz szokásaiddal és jó szokásokat kell elsajátítanod:

  1. Vizsgáld meg : melyek azok a szokásaid, amelyek rossz irányba sodorják az életedet. Miben hátráltatnak? Minél több van, annál sürgetőbb meghatározni, hogy ezek közül melyik a leginkább veszélyes, és miért. Ha megtalálod az okát, akkor megtalálod a megszüntetéséhez szükséges megoldást is.
  2. Egyszerre csak egy rossz szokásra fókuszálj, ne aprózd el az erődet, mert nem leszel hatékony.
  3. Kerüld el a szokást kiváltó okokat – változtass azokon a körülményeken, amelyek kiváltói voltak a szokásaidnak. Telefonfüggőként még éjfélkor is a  mobilodon lógsz? Hagyd a másik szobában, és némítsd le! Egy stresszesebb nap után hazafelé mindig beugrasz 1-2 (3) sütiért a cukrászdába? Válassz másik útvonalat!
  4. Nézz szembe vele: attól, hogy  rendszeresen menekülsz előle, nem fog jobb lenni.
  5. Most képzeld el miként változna meg az életed, ha sikerülne visszavenni a kontrollt a rossz szokásaid fölött. Mennyivel lenne jobb, nyugodtabb, harmonikusabb?
  6. Próbáld meg más-kevésbé rossz szokással helyettesíteni: például chips evés helyett rágcsálj almát.
  7. Mindig legyen terved a kifogásaid kezelésére. Mik az akadályok, a kifogások és az ezekre adott válaszok.
  8. Légy türelmes önmagaddal – ahogy a rossz szokásaid sem 1 nap alatt alakultak ki, úgy a róluk való “leszokás” is időbe fog telni. Ne tántorítson el a tervtől az sem, ha egyszer-egyszer képtelen vagy ellenállni a kísértésnek. 
  9. Keress támogatókat magad mellé – közösen könnyebb áthangolódni.
  10. Ha a szokás hátterében a stressz áll, fejleszd a konfliktustűrő képességedet – ha a fáradtság, akkor relaxálj.
  11. Minden este tervezd meg lépésről-lépésre a következő napodat: milyen teendők várnak rád, mi a legfontosabb. Magabiztosabb és összeszedettebb leszel, ha tudod, hogy mikor mi vár rád.
  12. Alakíts ki tudatosan jó szokásokat – találd meg a miértjeidet, például: minden reggel elmegyek futni – mert egészségesebb szeretnék lenni. MIndig kezd kicsiben, majd fokozatosan növeld a tétet. (Ez működhet a dohányzásról való leszokásban is – először csak napi 1-2 szálról mondj le -aztán növeld a mennyiséget,)
Változtass a szokásaidon – változtass jó irányba az életeden!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)