Hogyan táplálkozz, hogy több energiád legyen?

Az összetett szénhidrátok nagyon fontosak az energiaszint fenntartásában, míg a cukros, édes ételek az energiacsökkentésben játszanak kiemelkedő szerepet. A munka, az élet, a család miatt lehet, hogy csak keveset alszol, túl kevés időd van önmagadra, ellenben túl sokat stresszelsz. Ha így is van, legalább az egészséges táplálkozásra fordíts kellő figyelmet, hiszen ezzel legyőzheted a stresszt és még az energiaszintedet is megnövelheted.

Energiát az elfogyasztott táplálékokból és folyadékokból nyerhetsz. A három fő tápanyag, amelyek energiát szolgáltatnak, a következők: fehérjék, zsírok és a szénhidrátok. A szénhidrátoknak két típusa létezik, az egyszerű és az összetett szénhidrát. Mindkettő cukorrá, glükózzá alakul. A szervezet a cukrot lebontja a vérben, vagyis a vérsejtek a glükózt használják, hogy energiát biztosítsanak.

Az összetett szénhidrátok, mint a teljes kiőrlésű kenyér és tészták, a bab, a keményítőtartalmú zöldségekvagy a magas rosttartalmú gabonafélék a legmegfelelőbb energiaforrások szervezeted számára, mivel csak lassan, egyenletesen szívódnak fel, így még a vércukorszintet sem emelik meg drasztikusan. Ezek a táplálékok stabilizálják a vércukorszintet, így a hasnyálmirigy kevesebb inzulint termel, mindemellett a jóllakottság érzetét keltik bennünk, így kevesebbszer és kevésbé leszünk éhesek.

Az energiatermelésben a fehérjék – csirke, pulyka, hal –, a hüvelyesek – lencse, bab – és az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírok – avokádó, magvak, diófélék, növényi olajok – is fontos szerepet játszanak.

A folyadékfogyasztás is elengedhetetlen az energia fenntartásához. Vízre van szükség az emésztéshez és a tápanyagok szállításához és felszívódásához, hiszen ezekből is sok-sok energiát nyerhetsz. A kevés folyadékfogyasztás és a kiszáradás energiahiányhoz vezethet.

Az egyszerű szénhidrátokat korlátozni kell, mivel ezek gyorsan lebomlanak és szívódnak fel a szervezetben. Ezek csupán 30-60 percig biztosítanak energiát, aztán ez az energiaszint zuhanórepülésbe is kezd. Jobb, ha elkerülöd az édességeket, a cukros italokat, a koffeint és az alkoholt is. Legalábbis rendszeresen és nagy mennyiségben ne fogyaszd ezeket. Az alkohol egy depresszáns és energiacsökkenést eredményez. A kávé körülbelül két órán keresztül biztosít  energiát, de aztán letargikussá és fáradttá tehet.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)