Ízületi fájdalmak gyötörnek? Itt a megoldás…

Az ízületi fájdalmak szinte minden korosztályt érinthetnek. A fiataloknál leggyakrabban akkor fordul elő, ha megsérülnek sportolás közben vagy erősen túlterhelik magukat. Az életük közepe felé járók vagy az idősebbek esetében azonban már nemcsak egy-egy sérülés, hanem gyakran az ízületek kopása okoz problémát.

Az ízületeket csontok alkotják, az egyszerű ízületek képzésében csak két csont vesz részt, míg az összetett ízületekében több. A egyik csont vége ízületi fejet és a másik csont vége ízületi árkot képez. Az ízületi fej és árok porccal borított, köztük ízületi üreg található benne pár csepp ízületi folyadékkal, amely az „olajozott” mozgást biztosítja. Az ízületet ízületi tok veszi körül, amelynek vér- és idegellátása nagyon jó, a csontos végeket pedig ízületi szalagok tartják össze.

Alap esetben minden jól működik, azaz például a csípőnk, gerincünk, térdünk mozgatása a megszokott módon, és teljesen fájdalommentesen zajlik. Azonban a kopás, az ízületi porcok elvékonyodása komoly fájdalmat tud okozni. A porc ugyanis kipárnázza a csontok közti területet, vagyis ha ez elvékonyodik, a csontok dörzsölik az ízületek idegvégződésekben igen gazdag szélét.

Egészséges izületek, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

Az ízületi fájdalmak egyéb üzenetet is hordozhatnak. A mozgékonyságunkat korlátozzák, jelezhetik, ha túl messzire mentünk, ha valamit a végsőkig feszítettünk – ilyen módon áttétesen figyelmeztethetnek arra is, ha ideje váltanunk.

Ha valaki belül merev, de kifelé mozgékonyságot színlel, akár annak is lehetnek ilyen fájdalmai, nyomatékosítva, hogy jobb őszintének lenni a környezetünk és természetesen önmagunk felé.  

Hogyan előzhetjük meg vagy késleltethetjük az ízületi panaszok megjelenését?

Megfelelő testsúly: a legfontosabb rizikótényezők között van az elhízás, már a testsúly néhány százalékos csökkentésével is terheket veszünk le ízületeinkről.

Porcvédő szerek alkalmazása: ezek a készítmények a porc felépítésében résztvevő glukózaminokat, kondroitin szulfátot, hialuronsavat tartalmaznak, segítik a porcképződését, de gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatásuk is bizonyított.

Rendszeres testmozgás: a mozgásszegény életmód növeli a kockázatot, a mozgás, akár már a közepes tempójú, rendszeres séta is javítja az ízület keringését, növeli az izomerőt.

Jóga a tünetek megelőzésére, csökkentésére: a jóga a testet és a lelket egységben kezeli a kontrollált légzésen, a nyújtáson, a meditáción és a relaxáción keresztül. A Medical News Today tanulmánya szerint azon kívül, hogy szorongás- és stressz-csökkentő hatása van, egészségügyi előnyeit is kimutatták, éppen ezért egyre több orvosi terápia kiegészítője.

A jóga az áldásos hatásainak köszönhetően segíthet az ízületek kopásának megelőzésében, de azoknak az állapotán is javíthat, akiknél már elindult ez a folyamat. A testi korlátaink és képességeink figyelembevételével gyakorolt jóga tehát segít mozgékonyságunk visszaszerzésében, erősítésében is.

Egészséges izületek, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.





(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)