10 tipp hogyan győzd le a sóvárgást a mindennapokban

A sóvárgással – bármilyen nehéz is – nap, mint nap együtt kell élned. Nem kér tőled  engedélyt, nem néz sem időt, sem helyet – mohó és önző módon követelőzik, elhomályosítva maga körül mindent. Van, hogy ő győzedelmeskedik  feletted, van, hogy Te veszed át az irányítást – de a harc közte és közted állandó marad: sóvároghatsz bármi után, ami a nyomorba dönthet – az ételek-, a cukor-, a nikotin-, az alkohol-, a gyógyszerek-, a drog után, sokszor leküzdhetetlennek tűnő függőségeket teremtve. 

Miért sóvárgok?

 

A válasz egyszerű: mert hiányzik az életedből valami.Minden sóvárgás mélyén fájdalom, és hiányérzet lakozik –  űr a lelkedben, amit szeretnél kitölteni, és fájdalom, amit szeretnél tompítani. 

 Az ember természeténél fogva azt az örömöt keresi, ami kiemeli a mindennapok valóságából, ami folyamatosan élményekkel látja el – és ennek minél gyorsabb elérése érdekében pótszerekhez nyúl. A pótszerek közös tulajdonsága hogy az agy jutalmazó központjára hatnak, elsősorban a jó közérzetet, boldogságot kiváltó dopamin-receptorok működésére. Az igy  szerzett öröm azonban csak időleges – ezért ismétlése szükséges, ami egy darabig még kellemes hatással is jár  és elégedettséget okoz. Viszont a pótszerek többsége fizikai szintű hozzászokást, függőséget alakít ki – beépülnek az anyagcserédbe – hiányuk megvonási tüneteket okoz. Mint egy jól megtervezett ördögi kör: újra sóvárogsz és újra pótszerekhez nyúlsz, mert csak így tudod csillapítani a testi-lelki fájdalmat. 

10 tipp hogyan győzd le a sóvárgást a mindennapokban

    1. Derítsd ki mire vágysz igazán? Mi okoz Neked örömet? – nem, itt nem az anyagiakra, vagy értékes tárgyakra kell gondolnod, hanem azokra a dolgokra, amelyek VALÓBAN fontosak ahhoz, hogy megteremtsd az életedben a harmóniát. Állítsd át a fókuszt, és koncentrálj ezek megteremtésére.  
    2. Nézz szembe önmagaddal !– tudatos és következetes önismerettel térképezd fel a személyiséged összetevőit, határait és lehetőségeit. Ismerd meg a saját  adottságaidat, képességeidet, céljaidat, az akaraterőd mértékét, kitartását.ismeri indítékait, Légy tisztában a saját vágyaiddal, a viselkedésed okaival, előzményeivel.
    3. Törődj azzal, ami a lelkednek fontos! – a lelkednek különös tulajdonsága, hogy esetenként nagyobb nyomot hagy benne egy spontán, jóízű beszélgetés, egy önfeledt nevetés, egy séta a hóesésben, mint bármi ami pénzben mérhető.
    4. Emlékeztesd magad úton-útfélen, hogy miért akarsz megszabadulni a sóvárgásodtól! – készíts listát arról, hogy miért nem akarsz például továbbra is mérték nélkül enni, vagy dohányozni? Egészségtelen, drága, szánalmas látvány, stb. Minden alkalommal, amikor rád tör a sóvárgás olvasd át a listát! 
    5. Változtass környezetet! – ha mindig ugyanabba a boltba mész vásárolni, ahol egész nap ínycsiklandozó cukrászsüteményeket lehet kapni – nem fogsz tudni ellenállni a kísértésnek. Ahogy a dohányzásról sem tudsz leszokni, ha  láncdohányosok társaságában töltöd a szabad perceidet.
    6. Hagyd, hogy a sóvárgás elmúljon! – bizonyított, hogy minden vágyakozás  20 percen belül csitulni fog – ez idő alatt tereld el a figyelmedet mással: sétálj, rakj rendet, írj levelet, játsz online játékot – tégy bármit, ami lefoglal.
    7. Helyettesitsd egészségesebb tevékenységgel! – az édességek iránti sóvárgás leküzdése könnyebb, ha eleinte magáról az evésről nem mondasz le, hanem az egészségtelen cukros élelmiszerek helyett egészségesebb alternatívát választasz: például nyers zöldségeket ropogtatsz. 
    8. Meditálj! – a meditáció bizonyítottan segít átvenni az irányítást a gondolataid felett, segít feltárni és kezelni azokat az hiányosságokat ami a sóvárgást eredményezte.
    9. Jógázz!- hatékony a stressz kezelésében, oldja a feszültséget, és a szorongást. Javítja a tudatosságot, a koncentrációt, belső összhangot teremt. 
    10. Vizualizálj! –  helyezd a  pozitív képekre a hangsúlyt, a motiváció növelésének érdekében. Ne arra gondolj, hogy milyen szörnyű lesz az  életed a csokoládék, sütemények (cigaretta, alkohol stb.)   nélkül, hanem arra az új, sokkal jobb életminőségre, amit azzal szerezhetsz, hogy lemondasz róluk.

… és ami még nagyon fontos: légy türelmes és kitartó! – a már kialakult függőségekből való kilábaláshoz idő, türelem, és kitartás kell – azaz nem fognak egyik napról a másikra elillanni. A kezdeti nehéz időszak viszont semmiképpen se bizonytalanitson el – minden el nem szívott cigaretta, minden meg nem evett sütemény, közelebb visz a célodhoz: egy sóvárgásoktól mentes tiszta, harmonikus élethez, ahol TE irányítasz, és nem Téged irányítanak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)