12 ok miért lehet a jóga a prevenció eszköze

 A mai világban a megelőzés nagyon fontos, ehhez kiváló eszköz lehet a jóga. Ha nem élsz egészségtudatosan, számtalan magyarázatot tudsz gyártani az okára, mondván:egészségesen táplálkozni drága (mert drágák az egészséges élelmiszerek, bio zöldségek, stb.), nincs rá pénzed (holott nem minden pénz kérdése),  nincs időd szűrésekre járni (és egyébként is ki szeret orvoshoz járni, ha nincs panasz), nincs időd mozogni, nincs időd pihenni.Kifogás – nyafogás – a mondvacsinált indokok könnyen jönnek, holott Te is tudod, hogy a saját egészséged megőrzéséért Te magad tudsz a legtöbbet tenni.

Már az ókori kultúrában is pontosan tudták az emberek , hogyan kell harmóniában élni a természettel – tisztában voltak azzal, hogy a test-, és a lélek egészsége, szépsége fontos érték az életükben.  Mivel nem sok betegség okát ismerték, és nem voltak tapasztalataik  a gyógyításukban sem, a legfőbb céljuk a betegségek elkerülése, megelőzése volt.

Felismerték, hogy ha bizonyos dolgokat esznek, isznak, vagy tesznek akkor meg lehet előzni a betegségeket, ahogy a  masszázs, vagy Indiában a jóga, a belső utak megismerése, a belső fizikai harmónia helyes légzéssel való koordinálása, szintén kedvező hatást fejt ki a szervezetükre.

Prevenció napjainkban

A megelőzés (prevenció) átfogó és sokszínű tevékenységek összességét jelenti, magában foglalja mindazon orvosi, és nem orvosi egészségügyi eljárásokat, életviteli módokat és törekvéseket, amelyek az egészség fejlesztését, megőrzését, illetve egészségkárosodás esetén az egészség mielőbbi visszaállítását, a károsodás további súlyosbodásának kivédését szolgálják.

Szintjei:

  • ELSŐDLEGES MEGELŐZÉS – fő feladata az egészség védelme, és támogatása, célja a betegségek kialakulásának megakadályozása, (egészségneveléssel, egészségügyi felvilágosítással) egészségre káros hatások kiiktatása (dohányzás abbahagyása,alkohol elkerülése stb.) egészségtudatos életmód kialakítása, a fizikális ellenálló képesség, a mentális jólét, a környezeti biztonság megőrzése és erősítése.
  • MÁSODLAGOS MEGELŐZÉS – a betegségek korai stádiumban való felismerését, és azonnali gyógykezelését jelenti – nagyobb esélyt teremt a gyógyulásra, megelőzi vagy lassítja a betegség súlyosbodását, és szövődményeit – eszköze az önvizsgálat  vagy a szűrővizsgálatokon való részvétel
  • HARMADLAGOS MEGELŐZÉS – a betegség súlyosbodásának megelőzése, a szövődmények bekövetkezési valószínűségének csökkentése, a fennálló anatómiai, élettani és pszichés károsodás lehetőségek szerinti szövődménymentes gyógyítása, korai rehabilitációval.
E-mail-cím: *

12 ok miért lehet a jóga a prevenció eszköze

Mára már biztosan Te is megtapasztaltad (vagy ha kezdő vagy, akkor erre a tapasztalatra vágysz), hogy a rendszeres jóga egyensúlyt  teremt az életedben. A  jóga a megelőzés eszközévé válhat a számodra, ha továbbra is hajlandó vagy folyamatosan tenni önmagadért, és az egészségedért. Miért?

Mert a jóga :

  1. az ászanák segítségével korrigálja a helytelen testtartásodat, erősíti az izmaidat, ízületeidet, javítja a csontrendszered állapotát – megelőzve ezzel a mozgásszervi megbetegedések kialakulását, és növelve a fizikai teljesítőképességet
  2. segít az ideális testsúlyod kialakításában – csökkentve az elhízás okozta betegségek kialakulását (infarktus, stroke,cukorbetegség)
  3. a jógalégzéssel növeli a légzőrendszered kapacitását – a helyes légzés elsajátítása révén megelőzheted a felületes légzés okozta problémákat, oxigénben gazdag vérrel látja el a szerveidet, de jelentős idegerősítő és kiegyensúlyozó hatása is van
  4. fokozza a vérkeringésedet, segíti a szíved munkáját, edzi az ereidet, szabályozza a vérnyomásodat, csökkenti a pulzusszámodat-  megelőzve az keringési betegségek kialakulását, és növelve az agyműködésed hatékonyságát
  5. serkenti a hormon-, és nyirokrendszer működését  – megelőzve a hormonális egyensúly megbomlását
  6. oldja a feszültséget, és a félelmek okozta  szorongást, csökkentve ezzel  a krónikus stressz negatív hatásait
  7. fokozza a koncentrációs képességedet – megelőzve ezzel a szétszórtságot
  8. javítja a konfliktus-megoldási képességedet, kivédve ezzel a nagy intenzitású érzelmi kilengéseket
  9. megtanít relaxálni – megelőzve ezzel  a túlzásba vitt fizikai-,  és szellemi túlterhelés károsító hatásait
  10. fejleszti az önbizalmadat – kivédve ezzel az önértékelési problémák kialakulását
  11. a meditáció révén segít az önmegvalósításban  és önmagad megértésében – lelassít, és ebben a belső csendben végre meghallhatod a belső hangodat, és közelebb kerülhetsz a valós céljaidhoz.Újra találhatsz  magadnak kihívásokat, motivációt.
  12.  segít legyőzni a negatív gondolataidat, téveszméidet, hiedelmeidet – az elmédet nyugodttá és csendessé teszi – igy mivel nincs időd és alkalmad arra hogy a zavaró negativ  gondolatokkal foglalkozz, megelőzi a depressziót

A jóga ősi mozgásforma, amely a jógapózok (ászanák), a légzéstechnika, és a meditáció segítségével hatékony eszköz lehet a betegségek megelőzésében, illetve a már kialakult problémák kezelésében. Kitartó gyakorlásával szinkronba hozhatod  a tested, a lelked,  és az elméd  hármasát. Alkalmazd Te is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)