15 hasznos tipp hogyan találj biztonságot a bizonytalanságban

Biztonságra vágysz: állandóságra, kiszámithatóságra, védelemre, komfortra az életed minden területén. Nos – napjainkban pontosan ezek azok a  dolgok, amelyek egyre kevésbé valósíthatóak meg, hiszen csak egy biztos: a bizonytalanság.

A biztonság:  szükséglet

A biztonság keresése veled  született ösztön. Te is, mint mindenki más arra vágysz, hogy félelem, szorongás nélkül élj, és a létezésed, a cselekvéseid feltételeit biztonságban érezd. A biztonságra törekvés lényegében a  túlélésed záloga, alkalmazkodnod kell a környezetedhez, számba kell venned minden veszélyforrást, és adekvált módon reagálnod kell minden változásra. Folytonos támogatást és védelmet keresel, melyet a család, az erőszakmentes, biztonságos környezet, a biztos jövő jelenthet a  számodra. A biztonságra törekvésnek sokféle mehnyilvánulási formája van:  magában foglalja a biológiai-, pszichológiai-,  szociális-, gazdasági -értelemben vett biztonságot. 

Mit tesz veled a bizonytalanság?

Napjaink legnagyobb problémája a pandémia miatti bizonytalanság, amit még annak is nehéz elviselni, aki eredetileg nem volt kontrollmániás. Mert hiába nem akarsz mindent az irányításod alatt tartani – a bizonytalan jövőkép miatt nem tudsz semmit sem előre megtervezni, hiszen napi szinten történhetnek olyan események, amelyekre nincs kidolgozott terved, vagy kipróbált stratégiád. A félelem, a szorongás, a folyamatos aggódás azonnali cselekvésre késztet – holott ez most nem a kapkodás ideje. El kell tudnod viselni a bizonytalanságot, az általa okozott kényelmetlenségeket, és higgadtan át kell gondolnod a lehetőségeidet.

— hasznos tipp hogyan találj biztonságot a bizonytalanságban

  1. Kapaszkodj a családodba – és ők beléd! A családban tapasztalható biztonság védőfaktor a világ bizonytalanságával szemben.
  2. Ne tervezz nagyon előre – minél messzebbre nézel, annál frusztráltabbá válsz. Csak kis lépésekben haladj, és alkalmazkodj ahogy a helyzet megkívánja.
  3. Gondolkozz rugalmasan! – probléma esetén engedd el azokat a megoldásokat, amelyek nem működnek, és keress olyanokat, amelyek előrébb visznek. Ha mereven ragaszkodsz valamihez az “elveid” miatt, nem fogsz sikerrel járni,
  4. Amennyire csak lehetséges legyen megszokott, kiszámítható napi ritmusod -ez  fogódzót jelent.
  5. Tartsd be a törvényeket, igazodj a mások határaihoz, kereteihez.
  6. Győzd le a félelmeidet – a félelem ugyanis megöli az objektivitást, felnagyítja a problémákat. Minél jobban félsz valamitől, annál inkább bevonzod, hiszen folyamatosan negativ gondolatokkal terheled a tudatodat.
  7. Légy úrrá a káoszon! – ismered a mondást: ahol káosz van kívül, ott káosz uralkodik belül is.
  8. Szokj hozzá a gondolathoz! – sajnos vannak események, amelyeket semmiképp sem fogsz tudni elkerülni – például: megszűnik a munkahelyed  –  ha egy negatív esemény bekövetkezése előre jelezhető, akkor  csökken a trauma mértéke, ha  előre barátkozol a gondolattal. 
  9. Élj a  kontroll lehetőségével !-  attól, hogy bizonyos helyzeteket nem tudsz befolyásolni, és kezelni nem szabad elveszíteni azt a hitedet, hogy a jövőben mindezek ellenére  igenis képes leszel biztosítani  az alapvető szükségleteid kielégítését
  10. Részesítsd előnyben az ismert megszokott dolgokat az ismeretlenekkel szemben.
  11. Ne vedd a szívedre a médiában látottakat – hallottakat. Ha a média túlfűtött információira hagyatkozol rettegésben fog telni az életed.
  12. Szerezz hiteles forrásból ismereteket – de csak annyit, amennyi feltétlenül szükséges ahhoz, hogy tisztán láss.
  13. Tereld el a figyelmedet a bizonytalan dolgokról – és kapcsolj ki: keress magadnak egy hobbit, relaxálj, meditálj, jógázz, hallgass zenét – a lényeg az elterelés.
  14. Gondolkozz másképp! – nézd a történéseket más nézőpontból: ne azt figyeld, hogy mit vesz el tőled a bizonytalanság, hanem találj rá arra, hogy mit adhat neked ( erőt, harci kedvet,logikus gondolkodást, kreativitást, rugalmasságot, a változtatás lehetőségét stb.)
  15. Légy hálás! – minden nap végén szánj időt arra, hogy kifejezd miért vagy hálás aznap – ez segíteni fog abban, hogy megtaláld az életed azon apró örömforrásait, amelyek erőt és hitet adhatnak a bizonytalanság ellenére is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)