Vérnyomás csökkentése a jóga segítségével

A stressz a magas vérnyomás egyik legfőbb okozója. Próbáld meg kerülni az idegeskedést és alkalmazkodj jobban a kialakult helyzetekhez. Légy egy kicsit lazább. Nem eszik olyan forrón azt a kását. Vitathatatlan, hogy az egészséges életmód csökkenti a vérnyomást. De hogyan?

A meditáció, a jóga és a relaxációs gyakorlatok szabályozzák a légzést és a szívverést, oldják a feszültséget, és lebontják a stresszhormonokat. A jóga gyakorlása bizonyítottan pozitív hatással van az egészségre. Képes enyhíteni a hátfájást, az idegi panaszokat, a depressziót, valamint az alvászavart.

Keringési, valamint a szív és érrendszerre is jó hatással van a rendszeres jógagyakorlás. A megfelelően kivitelezett jógikus légzőgyakorlatok és jógapózok segítenek a vérnyomás normalizálásában. Néhány dologra azonban figyelned kell.

Például a magas vérnyomásos betegeknek nem tanácsos fejenállást végezni. Azok a légzéstechnikák, melyek során a levegőt vissza kell tartani, ellentétes hatást váltanak ki. 

Figyelned kell szervezeted jelzéseire. Kerüld azokat a gyakorlatokat, melyek kellemetlenséget okoznak, így rendszeres jógagyakorlással oldhatod a stresszt és csökkentheted magas vérnyomásodat. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)