Jógázz a magány ellen!

Elgondolkodtató statisztika:  háromból egy ember gyakran érzi magát magányosnak. Bízom abban, hogy Te azok közé tartozol, akik nem szenvednek ettől az érzéstől, de ha mégis tudnod kell: a magány nem a gyengeség jele, ezért  nem is szabad kudarcként megélned, és szégyenkezned sem miatta. A magányosság ugyanis annak ellenére, hogy tabunak számít beszélni róla – sokakat érintő negatív érzésekkel járó érzelmi állapot, ami rendkívül megneheziti a mindennapi életvitelt.

Mit érez, aki magányos?

A magány nem azt jelenti, hogy egyedül vagy – sőt, társaságban is lehetsz nagyon magányos. Ha magányos vagy, akkor olyan erőteljes belső ürességet, és kirekesztettséget érzel, ami legyőzhetetlennek tűnik a számodra. Elveszettnek, és reménytelennek tűnik minden, szorongóvá, visszahúzódóvá válsz – ami még jobban elszigetel másoktól. Tudod, hogy nem kellene így érezned –  hiszen nincs is rá okod – ezért azt hiszed, hogy valami nincs rendben veled – ami  mélyítheti a szégyenérzetedet, tovább rontva a helyzeten.  A magány szubjektív élmény – amely nem a kapcsolataid hiányáról szól, sokkal inkább  a kapcsolódás hiányáról.

Biztosan sokat elmélkedsz azon, hogy mások miért nem keresik a társaságodat, és ezzel olyan belső félelmeket – téves hiedelmeket – kezdesz el táplálni magadban, amelyek messze vannak az igazságtól. Elhiteted magaddal, hogy nem vagy elég izgalmas, érdekes, szerethető – ezért nem is akarsz a kialkult helyzeten változtatni – holott a baj a kapcsolódás hiányában van. Senki sem születik magányosnak, és senki sincs magányra kárhoztatva élete végéig. A saját meggyőződéseiddel, gondolataiddal és tetteiddel tartod fenn a magányosságodat – azaz igazából Te magad zárod magadra az ajtót.

A magány megbetegít

Amikor rád tör a magány, a tested azonnali, komplex módon reagál. Olyan ez, mint egy  stresszválasz: megnő az adrenalin szinted, megbomlik a hormonális egyensúlyod, kimerül a szervezeted, emelkedik a vérnyomásod. A krónikus magányérzet kardiovaszkuláris problémák kialakulásához vezethet, emellett nagyon káros az immunrendszeredre nézve , ami az állandó készenléti állapot miatt nagyon meggyengül, hajlamosabbá téve a fertőző betegségekre. A magányba valóban bele lehet betegedni, illetve a betegségekből  nehezebben lehet felgyógyulni.

Te vagy a felelős – egyedül csak Te változtathatsz ezen

Ha sikerül végre kilátnod a magad köré felhúzott falak mögül, akkor képes leszel felismerni a saját felelősségedet is, hiszen :

  • TE voltál az, aki önértékelési problémák miatt visszahúzódóvá váltál
  • TE voltál az, aki gondolkodás nélkül – kifogásokat keresve – visszautasitotta mások közeledését
  • TE voltál az, aki ahelyett hogy őszintén beszélt volna az érzéseiről, inkább kihátrált a helyzetből
  • TE voltál az, aki folyton elégedetlenkedett, és arra helyezte a fókuszt ami hiányzik vagy nem működik, ahelyett, hogy a jóra koncentrált volna
  • TE voltál az, aki féltél mindentől és mindenkitől – nehogy kudarcot kelljen szenvedned

Viszont, most TE VAGY AZ,AKI mindezen VÁLTOZTATHAT! 

Hogyan? A jóga segítségével…

Jógázz a magány ellen!

A jóga ugyanis:

  1. A jóga szanszkrit eredetű szó “összekötést”,“egyesülést” jelent .A jógagyakorlatok megteremtik a tested, a szellemed, a tudatod és a lelked egyensúlyát, aminek eredményeképpen  segít megoldani, leküzdeni a problémáidat. 
  2. A jógával közelebb jutsz önmagad megismeréséhez, életed értelmének megértéséhez – javítja az önbecsülésedet, önértékelésedet
  3. a jóga lehetőséget ad arra, hogy fokozatos önfegyelmezéssel, és  a prána-erők tudatos felhasználásával elérd az elméd megtisztulását
  4. a jóga alapja az önuralom,  a fegyelmezettség, – mind a tested, mind az elméd vonatkozásában- így képessé válsz arra, hogy a negatív gondolataidat, hiedelmeidet elfelejtsd
  5. a jógagyakorlatok, a relaxáció, légzőgyakorlatok és a meditáció oldják a tested feszültségét, nyugtatják az idegrendszeredet, és harmonizálják az érzelmeidet – csökken a stressz, a félelem, és a szorongás – nyitottá válsz a külvilág felé
  6.  a jóga szorgalmas gyakorlásával intenzívebben élheted át az egység érzését embertársaiddal : hiszen ráébredsz, hogy mindenkiben ugyanúgy ugyanaz az élet lüktet mint benned  , ugyanazzal a tudatossággal figyelsz, látsz, tapasztalsz, mint bárki más.
  7. a jóga kiváló lehetőség számodra a másokkal való közös gyakorlásra – ez aktiválni fogja a kapcsolódás erejét – a részesévé válsz egy közösségnek, ami a magány leküzdésének elengedhetetlen eszköze
  8. a jóga segít tudatosítani azokat az érzéseidet, amelyek majd gyakorlati változtatásokra fognak késztetni. 

Amikor a magány az elviselhetetlenségig fokozódva végigkíséri a mindennapjaidat  megoldást kell találnod ellene. Szembe kell nézned a tényekkel, meg kell keresned az okokat, és új célokat kell kitűznöd annak érdekében, hogy újra társas lényként kiegyensúlyozottan, és elégedetten élhess. A jóga képessé tesz arra, hogy újra felvedd a kapcsolatot a világgal, és kiszabadulj a magányosság börtönéből.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)