12 rövid magyarázat arra, hogy a jóga miért NEM sport

A jógát – ami egy  több ezer éves hagyományokra épülő rendszer – nem lehet egyszerű sportként kezelni annak ellenére sem, hogy gyakorlataival számtalan kedvező  fizikai hatást gyakorol szervezetünkre. A jóga több mint sportág, több mint testedzés : egy komplex életmód rendszer, amely az életünk minden területén kifejti pozitív hatásait.

A jógázás reneszánszát éljük, emiatt “divatból” – sokan  csak a testedzési lehetőséget, vagy a  stresszoldásra alkalmas mozgásformát látják benne – és csak fizikai szinten gyakorolják a különböző  pózokat. De a jóga ebben az esetben is számos szembetűnő változást hoz az életedbe: 

  1. Méregtelenítődik a szervezeted – a felhalmozódó méreganyagok a különböző nyújtó-, hajlító-,préselő-mozgásnak köszönhetően gyorsabban távoznak a szervezetből.
  2. Formásabbá válik a tested – olyan izmok-,izomcsoportok is átmozgatásra kerülnek, amelyeket ritkán használsz. Erősödnek a hátizmaid, javul a testtartásod, nő az izom erőd, és az állóképességed, hajlékonyabbá válnak az ízületeid. Emellett pedig javul a koncentrációs képességed is.
  3. Oldódik a stressz, kiegyensúlyozottabbá válnak a mindennapjaid – a jógagyakorlatok pontos elvégzése komoly figyelmet igényel – igy nincs időd arra, hogy folyamatosan csak a problémák okozta feszültség határozzák meg az életed. 

4. A jóga segít tudatosan szemlélődni – a szanszkrit eredetű jóga szó számos jelentéssel bír: szemlélődni, egyesülni, elmerülni. A jóga olyan komplex önmegvalósítási folyamat amelynek során olyan  minőségi változásokat tudsz létrehozni, amelyek kiegyensúlyozottabbá, egészségesebbé, harmonikusabbá teszik az életedet. Ha rendszeresen jógázol egyesül a tested, a lelked, és az elméd. Olyan tudást ad, amellyel uralhatod a testedet, lelkedet, szellemedet:

5. A jóga megtanít helyesen lélegezni – a légzéskontrollal tisztítva és relaxálva ezzel a testet és az elmét . A helyes légzés elsajátítása nemcsak a vér és a szövetek megfelelő oxigénellátása miatt fontos, hanem közrejátszik a vérkeringés fenntartásában, az emésztés normális lefolyásában, sőt a légzés ritmusával az idegrendszer ritmikus tónusváltozása is együtt jár. 

6. A rendszeres jógázás javítja a koncentrációs képességet – összekötve ezzel a testet és az elmét

7. A jóga ászanák revitalizálják a sejteket – javítva ezzel a belső szervek működésének hatékonyságát, egyes jóga gyakorlatokkal pedig hatékonyan csökkenthető a stressz, és növelhető az önbizalom.

8. A jóga megtanít  relaxálni – a relaxáció a pszichovegetatív egyensúly kialakítására törekszik a pszichotónus és izomtónus áthangolásának segítségével. Az áthangolás egy sokszor ismétlődő, tudatos gyakorlással végbemenő tanulási folyamat – az idegrendszer és az izomrendszer számára.

9. A rendszeres jógagyakorlás megtanít meditálni, és gondolataidat pozitív irányba terelni –  meditáció egy olyan gyakorlat, ami segít abban, hogy megismerd önmagad, hogy felfedezd, hogy valójában ki vagy, és rátalálj a belső békére.

10. Segít megismerni önmagad – a határaidat, a félelmeidet, az érzelmeidet.

11. Türelemre, kitartásra és testtudatosságra nevel – mentális és lelki edzettséget biztosít.

12. Segít felszínre hozni a benned szunnyadó energiákat.

A jóga több mint sport, több mint testedzés. A jóga egy komplex életmód rendszer, tudomány, filozófia, amely az életünk minden területén kifejti pozitiv hatásait.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)