Motiválatlan vagy? Változtass ezen jógával !

“Nincs kedvem semmihez!” “Nincs erőm hozzákezdeni!””Elegem van mindenből!””Úgy sincs semmi értelme az egésznek!”  Te vajon hányszor fogalmaztál hasonlóképpen az utóbbi időben?  Ha gyakran – akkor valami miatt úrrá lett rajtad a motiválatlanság, ami hosszabb távon káros hatással lesz az életedre. Mert, ha semmiben nem találsz ösztönző erőt, akkor nem tudod megélni a boldogságot sem – csökken az önbecsülésed, mardos a bűntudat, és a szégyenérzet,reményvesztettnek,  értéktelennek, és hasznavehetetlennek fogod érezni magad. 

Mi a motiváció?

A motiváció minden emberi tevékenység alapja – egy belső hajtóerő, amely arra késztet, hogy meghatározott módon viselkedj.  A  pszichológiában a motiváció egy gyűjtőfogalom: ami magában foglalja a cselekvésre, viselkedésre késztető tényezőket. A motiváció ad ugyanis késztetést, energiaforrást például a gondolkodáshoz, a tanuláshoz, a társas aktivitáshoz, a munkához, a céljaid eléréséhez.

Miért lettem motiválatlan? 

A motiválatlanságodnak számos oka lehet:

  • jelezhet krónikus fáradtságot, – a kiégésnek gyakran első jeleként jelentkezik
  • krónikus stressz, – amikor képtelen vagy kezelni a stresszt, nem tudsz lazítani, relaxálni 
  • túlhajszoltság, – túlvállalod magad
  • szociális, egzisztenciális bizonytalanság, – nem látsz reális kiutat a pénztelenségből
  • elmagányosodás, – nincs akiért felvedd a harcot 
  • tartós alvászavar
  • depresszió
  • személyiségzavar
  • a központi idegrendszer elváltozásai (induló demencia, agyérelmeszesedés, Alzheimer-kór, – homloklebenyi tumor, különböző eredetű enkefalopátiák)
  •  pajzsmirigy alulműködés
  •  cukorbetegség

Miként segít a jóga abban, hogy motiváltabb legyek? 

Ahhoz, hogy  úrrá tudj lenni a számodra is kellemetlen érzéseket okozó helyzeten – változtatnod kell. Változtatnod kell a gondolkodás módodon, a hozzáállásodon. Ne keress kifogásokat – vágj bele!  Ha sikerül végre rászánni magad a változtatásra, akkor a jóga és a meditáció hatékony segítőd lesz:

  • megtanít a gondolataidat pozitív irányba terelni 
  • a meditáció segít abban, hogy megismerd önmagad, hogy felfedezd, hogy valójában ki vagy, és rátalálj a belső békére
  • segít megismerni önmagad – a határaidat, a félelmeidet, az érzelmeidet
  • türelemre, kitartásra és test – tudatosságra nevel
  • mentális és lelki edzettséget biztosít
  • segít felszínre hozni a benned szunnyadó energiákat
  • ritkábban és enyhébben jelentkeznek szorongásos tüneteid, javul a hangulatod
  • javul az alvásminőséged, másnap kipihentebben-energikusabban ébredsz
  • könnyebben feldolgozod a téged ért fizikai-, és  az érzelmi stresszt 
  • A meditáció az “itt és most” megélésében támogat. A múlt elmúlt, a jövő még előtted van, egyetlen pillanat létezik: az itt és most. Első lépésként figyelj befelé! Figyeld meg a negatív érzéseidet – milyen gondolatok kavarognak benned? Ne menekülj előlük – hanem “ismerkedj meg” velük. Nevezd a nevükön őket : mi az, ami visszatart, amitől félsz, miért nem látod a céljaidat, mi az oka annak, hogy nincs az életedben elég inspiráló dolog? Légy őszinte magaddal – és zárd ki az elmédben kavargó gondolatok közül azokat, amelyek lehúznak.
  • A jóga segíteni fog abban, hogy kilépve a komfortzónádból a lényegre koncentrálj a mindennapokban is. A célodhoz vezető utat bontsd kisebb lépésekre – és fókuszálj mindig a soron következő lépésre. Minden egyes siker erőt fog adni a következő lépéshez – végül a célod eléréséhez is. A korlátok, amelyek eddig visszatartottak csak a fejedben léteztek.
  • A rendszeres jóga kitartóvá tesz – ez a fajta testmozgás az egyik legjobb motiváló erő, ami energiát és önbizalmat ad, hatására a szervezeted hatékonyabban működik és folyamatosan újabb eredményeket érsz el, ami fenntartja a lendületet az életed más területein is. Tudományosan igazolt tény, hogy a jóga hatására az agyban dopamin, szerotonin és endorfin hormonok szabadulnak fel, mely jobb közérzetet, de gyakran kifejezetten boldogságot is okoznak. A kortizol termelését szabályozva pedig a stressz csökkentésében is segít. 
  • az olyan bonyolultabb ászanák sikeres  elvégzése, amelyekről korábban azt hitted, hogy képtelen lennél rá – növelik az önbecsülésedet – segítenek átlépni azon a képzeletbeli határon, amit kishitűségból Te magad húztál

Motiválatlan vagy? Elbuktál? Csalódtál? Akkor állj fel és keresd meg magadban az újabb motivációt!  Mert a belső hajtóerő benned van!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)