Korunk csendes gyilkosa: a depresszió

Egyre több ember küzd depresszióval. Korunk csendes gyilkosa, a modern világ egyik legnagyobb fenyegetése, közel háromszáz millió embert érint világszerte. Hazánkban a 18 éven felüliek, több mint tíz százaléka vallja magát depressziósnak. A legnagyobb baj, hogy hosszú időbe telik felismerni, ráadásul a depresszióban szenvedő emberek többnyire elszigetelődnek, és nem kérnek segítséget. Függetlenül attól, hogy milyen tüneteket tapasztalunk, a depresszió érzelmileg és fizikailag is hat egészségünkre.

Az Amerikai Pszichiátriai Szövetség szerint, ha az alábbi tünetek egyszerre és hosszú ideig jelentkeznek, érdemes szakemberhez fordulni…

  • ha a szomorúság, az üresség, az értéktelenség, a reménytelenség és a bűntudat érzése gyötör,
  • ha elveszíted érdeklődésed az élvezetes tevékenységek iránt,
  • vagy ha megváltoznak alvási szokásaid.

Amennyiben még időben észleljük a betegséget, van rá hatékony gyógymód. A depresszióval kezelt emberek mintegy 80 százaléka négy-hat héten belül javulást mutat.

Szabadulj meg a feszültségtől, lazíts

A stressz növeli a depresszió esélyét, éppen ezért idejében kezelni kell. Egy nyolc hetes vizsgálat megállapította, hogy a depresszióban szenvedő felnőttek esetében a jóga jelentősen csökkenti a tüneteket.

Egészséges gerinc, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

Táplálkozz tudatosan

Az egészséges táplálkozás a legerősebb antidepresszáns. Jelentősen befolyásolja a hangulatodat az, amit eszel. Ez azért van, mert azok az élelmiszerek, amelyek táplálják a testedet, az agyadat is támogatják. Vagyis az egészséges táplálkozás, egészséges agyat teremt. Egy vizsgálat során 67 résztvevő kapott táplálkozási tanácsadást, 12 hét elteltével az étrendcsoport hangulata jelentősen javult. Egy másik, 152 fővel végzett tanulmány megállapította, hogy az egészséges táplálkozás jótékonyan hat a depressziós emberek mentális egészségére.

Fogyassz egészséges zsírokat

Agyad körülbelül hatvan százaléka zsír, főleg omega-3 zsírsavból (DHA) áll. Az agy egészségi állapotának biztosítása és a depresszió kezelése érdekében fogyassz magas minőségű, gyulladáscsökkentő zsírokat. A hidegvízi halak, a tenger gyümölcsei mind tele vannak omega 3 zsírsavval. Emellett egészséges zsírokban gazdag a lenmag, a chiamag, a dió és az avokádó is.

Fogyassz tápanyagban gazdag növényi élelmiszereket

Az alacsony cukortartalmú gyümölcsökben és zöldségekben található flavonoidok csökkenthetik a depresszió kialakulásának kockázatát

Egészséges gerinc, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

Mozogj többet, maradj fitt

Az elhízott emberek nagyobb valószínűséggel válnak depresszióssá, a hormonális változások és az immunrendszer legyengülése miatt. Válassz olyan mozgásformát, ami kikapcsol és boldoggá tesz. Így nem csak testedet, de lelkedet is ápolhatod.

Csökkentsd a gyulladást, használj kurkumát

A kurkumának gyulladáscsökkentő, antioxidáns és agyvédő hatása is van, ami ideális a depresszióval szemben.

Aludj jól, álmodj szépeket

A minőségi alvás elengedhetetlen az agy megfelelő működéséhez. Hagyj magadnak időt a pihenésre. Élj boldog, teljes életet, és találd meg a szépet környezetedben, ha pedig úgy érzed, valami hiányzik az életedből, merj segítséget kérni!

Egészséges gerinc, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.





(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)