Életminőséged javulása a helyes légzés elsajátításával kezdődik

A helyes légzés elsajátítása már önmagában is hozzájárul egészségünk megőrzéséhez. A nyugati társadalmakban jelenleg nagy általánosságban megszokott életvitel (rohanás, stressz, helytelen táplálkozás, információ túltengés, felszínesség, a kommunikáció hiánya) és az ehhez kapcsolódó különböző berögződések helytelen légzési szokásokhoz vezetnek. Ehhez társul még a természettől való erős eltávolodásunk és űlő életmódunk is.

Ennek egyik meghatározó szegmense a korlátozott, erősen behatárolt mozgás, ezen belül az ülés szinte életvitelszerű gyakorlása. Kezdve azt az általános iskola padsoraiban, folytatva az autókban, munkahelyi székeken és végül otthon a kényelmes fotelokban.

Helytelen légzési berögződéseink – szájon át történő, erős mellkasi, vagy kapkodó légzés – közvetve és közvetlenül is kihatással vannak testünk teljes működésére.  

A helytelen légzés kellemetlen hatással van légzőszerveink, szív és érrendszerünk, idegrendszerünk és emésztőrendszerünk működésére is.

Légzőszerveink egyik feladata, hogy testünk direkt kapcsolatba lépjen környezetünkkel. Így akárcsak az emésztőrendszer, a légzőszervrendszer is jelentős szereppel bír immunrendszerünk működésében. 

Mindezt felismerve, a jógikus légzőgyakorlatok elsajátítása segíthet minket abban, hogy jelentősen javítsunk életminőségünkön.

Szeretnéd mélyebben és nagyobb tudatossággal elsajátítani a jógázás alapjait?  Online Kezdő Jógatanfolyam : több mint 8 óra vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri Díj, Örök Használat.  További információ. 

Ahhoz, hogy helyesen el tudjuk sajátítani a jógikus légzőgyakorlatokat törekednünk kell a megfelelő környezet kialakítására.

A helyes légzés alapfeltétele a tiszta, egészséges friss levegő és a jó atmoszféra. Ha lehetőségünk van rá, végezzük a gyakorlatokat a szabadban. Megfelelő szellőztetés és odafigyelés mellett alkalmasak lehetnek számunkra a zárt helyiségek is. A jó atmoszféra kialakításában szerepet játszanak a fényviszonyok, a  hőmérséklet, vagy a kellemes zene.

Törekedjünk arra, hogy viszonylag ingerszegény környezetet alakítsunk ki.

A helyes légzés általános szabálya, hogy a levegőt lehetőség szerint mindig orron át szívjuk a tüdőnkbe. Az orron át történő légzés ugyanis erősíti légzőizmainkat és élénkítően hat a vérkeringésre. Orr üregünk a beáramló levegőt portalanítja, felmelegíti és egyben párásítja is.

A jógikus légzőgyakorlatokat általában intenzív, kiadós kilégzéssel indítjuk. Egy mély belégzés után törekedjünk arra, hogy mindig erőteljes legyen a kilégzés. A helyes légzés elsajátításának lényeges eleme a koncentráció. Ez egy olyan tanulási folyamat, mely során az elsajátított helyes légzőgyakorlat beépül mindennapjainkba és a gyakorlat lassan készséggé válik.

A helyes légzés elsajátítása révén frissebbek, energikusabbak leszünk, csökken testünkben a feszültség, és javul a koncentrációs képességünk is, egyszóval javul életminőségünk.


Szeretnéd mélyebben és nagyobb tudatossággal elsajátítani a jógázás alapjait?  Online Kezdő Jógatanfolyam : több mint 8 óra vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri Díj, Örök Használat.  További információ. 

2 thoughts on “Életminőséged javulása a helyes légzés elsajátításával kezdődik
  1. Kedves Lenkefi Mónika!

    Szeretném megkérdezni az árát, az online videós oktatásnak.

    Üdvözlettel: Bogár Istvánné

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.





(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)