Meditáció a szeretet erejével

A szeretet és szerelem erejét általánosan elismerik és felhasználják az ősi gyógyító hagyományoktól egészen a modern kultúráig az egész világon.  A nyugati orvosok elismerik az immunrendszerre gyakorolt előnyeit a pozitivitásnak és szeretetnek, a pszichológusok szerint pedig, szinte csodákat tesz e két érzelem a szervezetben mentális szempontból.  Mind a jóga, mind a buddhista tanítások olyan meditációkat tartalmaznak,  amelyek célja a negatív érzelmek felszabadítása.

Ez az öt részből álló meditáció megtisztítja a szívet és megnyugtatja az elmét. A rendszeres gyakorlással a meditációs gyakorlat által, közelebbi kapcsolatot alakíthatsz ki Önmagaddal, a  hozzátartozóiddal és a téged körülvevő világgal is.

Szeresd az ellenségeid meditáció:
Ez a meditáció akár 5–20 percet is igénybe vehet, vagy lehet még hosszabb is. A lényeg az, hogy jobban érezd magad tőle. Javaslatunk szerint  az 1. és a 2. szakaszban 1-2 percet érdemes időzni, a harmadikban 3-5 percet,  és a negyedikben körülbelül 5-15 percet tölts.

Rendszeres Mozgás. Egészséges Csontok. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

1. lépés
Ülj  le és helyezd magad kényelembe, legyen az egy széken ülve vagy keresztbetett lábakkal a padlón. Figyelj testtartásodra, a gerinced egyenes tartásban legyen. Kezeid pihentesd az öledben vagy a combjaidon, tenyérrel felfelé vagy lefelé.

2. lépés
Csukd be a szemed, és kísérd figyelemmel a saját légzésed. Végy néhányszor  mély levegőt. Hagyd, hogy a kilégzéssel minden olyan feszültséget vagy szorongást kiengedj magadból, amelyet most érzel.

3. lépés
Érezd a szívedben a tudatosságot. Hagyd, hogy a lélegzésed átjárja a mellkasod. Figyeld meg önmagaddal,  az ismerőseiddel vagy bármilyen már dologgal kapcsolatos érzéseid vagy gondolatait.

4. lépés
Fókuszálj továbbra is a szíved területére, miközben a következő dolgokra gondolsz:

    • Mutass elfogadó a barátságos magatartást önmagad és a barátaid iránt.
    • Fejleszd az együttérzésed és a megértés képességét mindazok irányába, akik szenvednek.
    • Gondolj egy olyan személyre, akit nagyra becsülsz.
    • Tartsd fenn a közömbösség és az egyenlőség érzéseit mindenkinek, aki ártott neked, vagy bárki másnak. Ne szívd magadba a szellemiségüket vagy káros cselekedeteiket.

5. lépés
A meditáció befejezéséhez végezz három-öt mély hasi légzést. Nyisd ki a szemed, és szép lassan kelj fel.

Hagyd, hogy ennek a meditációnak a középpontjában a szíved legyen  és hogy ezáltal az elméd megtisztuljon. Fontos, hogy a meditáció legtöbb formája tartalmaz közös elemeket, például nagyon fontos a stabil és kényelmes helyzet kiválasztása és a légzéstudatosság, ezekre érdemes minden alkalommal figyelni!

( forrás: https://www.yogajournal.com/meditation/the-power-of-love-meditation)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)