9 jótanács teljesen kezdő meditálóknak

Nem  érzed jól magad a bőrödben? Állandóan rohansz, stresszelsz és szorongsz? Kínzó gondolatok, és negatív érzések teszik pokollá az életed? Érzed, hogy így, ahogy most van nem folytatódhat? Akkor változtatnod kell, ellenkező esetben csak elszenvedője – és nem élvezője leszel annak az életnek, amit élsz.

  1. Nyerd vissza a belső békédet!
    El kell távolodnod a külvilág zajától – pozitívabbá kell tenned a gondolataidat, és újra meg kell  ismerned önmagad, hogy végre megtaláld azt a belső békét, amely harmóniát hoz a mindennapjaidba. 

2. De hogyan kezdjem el? A meditáció segítségével.
Az első lépést már megtetted: beismerted, hogy baj van, és megszületett benned az elhatározás: változtatni akarsz. A meditáció kézzelfogható, praktikus, mindenki számára elérhető módszer, amelynek segítségével boldog, harmonikus életet teremthetsz magadnak. Lépésről-lépésre haladva indulj el ezen az úton, és tapasztald meg mennyire másabbá válik az életed általa.

3. Teremts nyugodt körülményeket
Vonulj félre, a családtagjaidat  kérd meg, ne zavarjanak – kapcsold ki a telefonodat is. Lehetőleg mindig ugyanazon a helyen meditálj – otthonodban alakíts ki egy olyan szent helyet, ahová félre vonulhatsz a világ zajától.  Gyújthatsz gyertyát, füstölőket – akár egy kis házi oltárt is berendezhetsz.

4. Mikor meditálj?
Meditálj rendszeresen ugyanabban az időben. Olyan időpontot válassz, amikor képes vagy arra, hogy a gondolataid ne a rád váró teendők körül forogjanak. Legalkalmasabb idő a reggel – amikor még bele sem kezdtél a napi feladatok elvégzésébe, vagy az esti órák, amikor már túl vagy rajtuk.

5. Milyen test- pozíciót érdemes felvenned?
Válassz kényelmes  ülő testhelyzetet – a tartásod legyen egyenes,  bizonyos kéz- és ujjtartási pozíciót is felvehetsz. A testkontroll azt a célt szolgálja, hogy a test, a lélek és a szellem megnyugodjon, illetve hogy a figyelmedet egy bizonyos test pontra vagy test zónára irányíthasd.

6. Hogyan lazítsd el magad?
A meditáció az elme elcsendesítése – egy megváltozott tudatállapot. Míg a hétköznapokban a gondolataid egyfolytában kavarognak – addig a meditáció során egy dologra kell koncentrálnod – figyelmed befelé irányul, és ez elcsendesüléshez, elmélyüléshez, megnyugváshoz vezet.

Készítsd fel az elméd és a tested a meditációra: lazulj el! Ha nem sikerül kellőképpen ellazulnod – és képtelen vagy elengedni magad – az energia nem tud áramlani – a meditáció nehéz lesz. Utasítsd az elmédet az elcsendesedésre és a befelé figyelésre – soha ne gondolkozz azon, hogy aznap mi történt veled, függetlenítsd a gondolataidat mindentől.

Ezután a tested, illetve minden testrészed vagy izomcsoportod érzékelése, minden izom részed egymás utáni megfeszítése majd ellazítása következik. 

7. Mi a légzés szerepe?
Szabályozd a légzésedet – elméd ettől tovább csendesedik. A megfelelő légzéstechnikák elsajátítása a légzésed megfigyelését, lenyugtatását, ellenőrzését, elmélyítését, ritmizálását jelenti.

Hagyd, hogy eközben a gondolataid szabadon vándoroljanak – ha erőszakkal akarod rábírni a nyugalomra, csak az ellenkezőjét fogod elérni. Csak a légzésre figyelj, amíg az elméd lecsendesedik. 

8. Milyen koncentrációs technikát válassz?
Alkalmazz koncentrációs technikákat –  ennek során a figyelmed egyetlen pontra szegeződik – ez a fókuszpont. Válaszd ki az egyéniségednek megfelelően a meditáció tárgyát – amit a képzeleted segítségével helyezz el a fókuszpontba. Ez bármi lehet: egy gondolat, egy ötlet, egy külső vagy belső pont, egy tárgy. 

9. Mire jó a mantra?
Ahhoz, hogy a meditáció sikeres legyen az elmédet egyetlen tiszta gondolaton kell megpihentetned. Erre szolgál a mantra. Mantrázz Te is! A mantra hangokba zárt erő – olyan hangkombináció amely lecsendesíti az elmédet, és segít a koncentrációban.

Ismételd a mantrát, ugyanis a hang rezgése megfelelő gondolatrezgést hoz létre az elmédben, míg végül a kettő egyesül. A mantra jelentése megszűnik, Te  magad is eggyé válsz a rezgéssel és eljutsz a kívánt meditatív állapotba.

A meditáció a Te számodra is hasznos tevékenységgé válhat, ha magad szeretnéd irányítani az életedet, fejleszteni szeretnéd a benned rejlő gyógyító erőket, és meg akarod találni azt a belső békét, amelynek birtokában boldogabb lehetsz . A meditatív tudatállapot egy hatékony eszköz az életed gyökeres megváltoztatásához. Meditálj Te is rendszeresen!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)