23 nyomós ok, amiért érdemes elkezdened meditálni

Mikor érezted utoljára a lelki béke semmivel sem összehasonlítható nyugalmát – azt, hogy nem a félelmeid uralják egyfolytában zakatoló gondolataidat, és irányítják az életed?  Ha az állandó rohanás, a megoldásra váró problémák, a túlzó elvárások zajában már nem is tudod mikor tapasztaltál ilyet – és lassan de biztosan felőrölnek a stresszes hétköznapok, akkor éppen itt az ideje, hogy változtass! Hogyan? Meditációval!

Mi a meditáció?

A meditáció célja a lelki béke megértése és megtapasztalása. Egy olyan gyakorlat, amelynek segítségével megismerheted önmagad – megtudhatod ki is vagy valójában, és felfedezheted, hogy a feszült, negativizmusra hajlamos  éned – valójában nagyon is pozitív, és ha hagyod, hogy ez a mindennapi gyakorlatban is  érvényesüljön kiegyensúlyozottabbá teheti az életed.

A belső béke  “mindig kéznél van” – ott van legbelül, bármikor elérhető, csak meg kell tanulnod, hogy hogyan  tudsz rátalálni még a legstresszesebb helyzetekben is.

A meditáció lényegében a tudatod helyes használata – olyan pozitív gondolkodás, amellyel   érzelmileg, szellemileg és fizikailag is gyógyító folyamatokat indíthatsz el. 

Segítségével olyan tudatállapotot élhetsz meg, amikor nem foglalkozol a  problémákkal, feladatokkal – hanem túllépve rajtuk megpihensz, és megéled a pillanat szépségét. 

Miért érdemes meditálni?

A meditációnak már rövid távon is jelentős pszichés előnyei vannak, de hosszú távon- rendszeresen végezve fizikai hatásai is érvényesülnek.

Meditáció rendszeres gyakorlása számtalan előnnyel jár:

  • már rövid távú gyakorlás után is eddig szokatlan nyugodtságot tapasztalsz
  • derűsebbé válnak a mindennapjaid, jobb lesz a közérzeted
  • nő a vitalitásod, megemelkedik az energiaszinted, és az életerőd
  • kevesebb lesz az alvásigényed
  • egészségesebbnek érzed magad – csökken a vérnyomásod, lassabban ver a szíved, nyugodtabban lélegzel
  • segít megszabadulni a  benned felhalmozódott negatív érzésektől
  • általa megtanulod elfogadni önmagad
  • nyitottabb, és kreatívabb személyiség leszel
  • csökken a stresszre való fogékonyságod
  • könnyebben szabadulsz meg a rossz  szokásoktól
  • képes leszel tudatosan irányítani az elmédet, fejleszteni az önkontrollodat , és a koncentráló képességedet
  • javitja a memóriádat, segiti a tanulási folyamatokat
  • segít legyőzni a félelmeidet – erőt adva ezzel bármilyen probléma legyőzéséhez
  • képessé tesz arra, hogy uralkodni tudj az érzelmeiden
  • javítja az érzelmi intelligenciádat:  empátiára,toleranciára, bizalomra tanít 
  • csökkenti a stresszt, enyhíti a depressziót, 
  • megóv a pszichoszomatikus betegségek kialakulásától
  • segítségedre lesz a fizikai és mentális traumák feldolgozásában
  • segít megtalálni és megszüntetni az életed stresszes helyzeteinek és feszültségeinek okait
  • mélyebbé és pihentetőbbé teszi az alvást – hatékonyan segit ha álmatlansággal vagy alvászavarokkal küzdesz
  • erősíti az immunrendszered működését
  • csökkenti a fájdalomérzetet
  • a meditáció okozta stressz csökkenés hatására csökken a véredben a stressz hormonok szintje, ami gátolja a gyulladásos folyamatok kialakulását a szervezetben

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)