4 természetes migréncsökkentő módszer

A migrén nagyon kellemetlen, hiszen ilyenkor annyira lüktethet, fájhat a fej, hogy még a napi tevékenységeket is befolyásolhatja. Migrén esetén fájhat a fej és a nyak, kialakulhat fény- és hangérzékenység, de még hányinger és hányás is előfordulhat. Ilyenkor sok esetben csak a nyugalom, a csend, a sötétség és az alvás segíthet. Aki nem élt még át migrénes rohamot, nem is tudhatja, hogy milyen kellemetlen betegségről van szó.

Mi okozhat migrént?

Migrént sok minden okozhat, lássuk azokat, amelyek első helyen állnak a listán. Ételek és italok közül a vörösbor, a csokoládé, a sajt és a feldolgozott élelmiszerek okozhatnak migrént. Egyes embereknél a glutén és a tej, illetve a tejtermékek is generálhatnak fejfájást. A koffein is lehet migrént kiváltó. A koffein dehidratációt okoz, a dehidratáció pedig oka lehet a migrén kialakulásának.

A stressz és a migrén

A stressz is oka lehet a migrén kialakulásának. Migrénben szenvedő betegek arról számoltak be, hogy a migrénes epizódok sokkal gyakoribbak az életükben, amikor stresszes, hajszolt életmódot folytatnak.

A kevés alvás

A napi 7-8 óra alvás mindenkinek kötelező kellene, hogy legyen. Azok, akik ennél kevesebbet alszanak, gyakran panaszkodnak fejfájásra, de a migrénben szenvedő személyek is gyakrabban tapasztalnak migrénes rohamokat, amikor nem alusszák ki magukat.

Íme 4 természetes gyógymód ami segít a migrén csökkentésében.

  1. Akupresszúra

Az akupresszúra is egy remek alternatíva a migrénes epizódok csökkentésére vagy akár a migrén megszüntetésére. Az akupresszúra voltaképpen egy kiváló masszázsterápia, amely az érzékeny pontok nyomogatásával enyhíti, semlegesíti a test fájdalmait. Ezzel a technikával a migrén során jelentkező hányingert is lehet csillapítani.

2. Akupunktúra

Az akupunktúrát már évszázadok óta alkalmazza az ájurvédikus gyógyászat fejfájás csillapítására. Az akupunktúra csökkenti a migrén gyakoriságát és a fájdalom intenzitását.

3. Ásványi anyag, magnézium

A magnézium egy ásványi anyag, amelynek fontos szerepe van az idegrendszer megfelelő működésében. A magnéziumhiány gyakran okoz fejfájást. Migrénben szenvedő betegek esetében gyakran tapasztalnak hiányosságot ebből az ásványi anyagból.

4. Az illóolajok mint migréncsillapítók

Migrén esetén az illóolajokra is bátran számíthatunk. A levendula az egyik legjobb migréncsillapító illóolaj. Az illóolaj belélegzése jelentősen csillapítja a migrénre jellemző tüneteket. Hasznos lehet még a borsmentaolaj. Egy vattakorongra csepegtetve a homlokot kell az olajjal bedörzsölni.

(forrás: https://gyogyszernelkul.com/migrencsokkento-modszerek)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)