Monotonitás- 12 tipp miként szakadj ki a hétköznapok monotonitásából

Minden napod ugyanolyan: ugyanakkor kelsz, ugyanazok a problémák, és az ellátandó feladatok, ugyanaz a  sorrend  – teszed, amit tenned kell. Eleinte talán fel sem tűnik, hogy bedarál a munka – túléled, és mész tovább. Valameddig. Addig, amíg egy reggelen ott állsz a tükör előtt és rácsodálkozol önmagadra: ki ez az ember, mi ez a fásultság, hova lett a tűz, hol van a motiváltság? Felemészt a hétköznapi monotonitás? Mi lett az életeddel? Tényleg csak  ennyi lenne? 

Nem. Nem ennyi, sőt! Ha teszel érte Te is vissza találhatsz arra az útra, ami elhozza a harmóniát az életedbe.

A monotónia veszélyei

A monotónia veszélyes: megöli a lelket. Olyan pszichés állapot, amelyet a külső ingerek hiánya (ingerszegény környezet) , vagy az egyszerű ismétlődő feladatok miatti alacsony pszichés aktivitás – az egyhangúság jellemez. 

A monotónia veszélyei sokrétűek, és nagymértékben befolyásolják a munkádat, és a magánéletedet egyaránt. 

A monotónia hatására

  • fáradttá válsz – olyan fokú enerváltságot okoz, amivel egyre nehezebb lesz megküzdened
  • kedvetlenné, egykedvűvé, és érdektelenné válsz – minden közömbössé válik a számodra, nem tudsz örülni semminek, már hétfőn azt várod, hogy hétvége legyen
  • csökken a hatékonyságod – semmi sem sikerül úgy, ahogy szeretnéd, egyre gyakrabban vallasz kudarcot
  • csökken az éberségi szinted – nem reagálsz kellő gyorsasággal a téged érő ingerekre
  • nem tudsz kellőképpen figyelni, és koncentrálni, ami az aktivitásod csökkenését eredményezi
  • lassul a reakcióidőd ( ami balesetet is okozhat)
  • motiválatlanná válsz 
  • folyamatos frusztrációt okoz, ami idővel agresszivitásban nyilvánul meg
E-mail-cím: *

12 tipp miként szakadj ki a hétköznapok monotonitásából

Mivel nem engedheted meg magadnak, hogy az életed csak a monotonitásról szóljon, és folyamatosan rosszul érezd magad – azonnal cselekedned kell:

  1. Először is: lépj hátra! Nézd meg hol tartasz most, hova vezet az út, ha így folytatod. Szállj ki egy kis időre, hagyd abba azt, amit csinálsz – és szánj időt a feltöltődésre: menj szabadságra, legyen minőségi én-időd, kirándulj.
  2. Lépj ki a komfortzónádból! – próbálj ki új élményeket, fedezz fel új helyeket, tanulj új dolgokat. Minden, ami a fejlődésedet szolgálja újra motivációt jelent majd. 
  3. Tanuld meg azt is, miként lehet növelni a hétköznapi, könnyen hozzáférhető ingerek megélésének intenzitását – mesélj az élményeidről másoknak, élj meg minden pillanatot -úgy  ízlelgesd életed minden történését, mint valami ételt.
  4. Töltsd olyasmivel a szabadidődet, ami feltölt és örömet okoz – legyen szó akár hobbiról, sportról, főzésről, kézművességről, jógáról,
  5. Beszélj az érzéseidről, gondolataidról – már az  is segíthet, hogy valakivel megoszthattad őket. Ez persze ne csak panaszkodást jelentsen: igyekezz megtalálni a miérteket, és a hogyanokat is.
  6. Keress új kihívásokat – próbálj ki új mozgásformákat, sportolj, dolgozz ki edzésterveket. Fokozatosan emeld magad előtt azt a bizonyos képzeletbeli lécet – ha irreálisak a céljaid, csalódás lesz a vége.
  7. Változtasd meg a szokásaidat – miért kell minden áldott nap autóval munkába menned? Miért kell mindig ugyanazon a helyen ebédelned? Próbálj ki új helyeket – új izeket! 
  8. Rendezd át a lakást – helyezd át a bútorokat, vásárolj új függönyöket, szobanövényeket – a lényeg a változásban van.
  9. Találkozz gyakrabban a barátaiddal! Ezt hétköznap is megteheted: egy kávé melletti félórás beszélgetés is energiával tölt fel.
  10. Válts offline üzemmódra, és törődj végre magaddal is. Élvezd a csendet, meditálj, és rendezd a gondolataidat.
  11. Szervezz hétvégi programot – dolgozd ki részletesen minden mozzanatát. Hova fogsz menni, hogyan, mit fogsz csinálni, mit veszel fel stb. 
  12. Ne add fel! Küzdj a mindennapokban is azért, hogy az életed minden területén megtalálhasd azt a motivációt, ami boldoggá tesz.

Nem kell, hogy minden napod ugyanolyan legyen! Győzd le a monotonitás lélekromboló hatásait – és tedd izgalmassá az életed!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)