Munkahelyi stressz-8 ok miért ne vidd haza a munkahelyi stresszt

Alig várod, hogy vége legyen… Le szeretnéd rázni magadról azt a sok sallangot, feszültséget, dühöt, idegességet, ami a nap folyamán rádragadt, és élvezni akarod a jól megérdemelt szabadidődet. El akarsz lazulni, el akarod felejteni ami történt, regenerálódni és rekreálódni szeretnél… De mindez csak vágyálom marad, mert valamilyen oknál fogva képtelen vagy “otthoni” üzemmódba kapcsolni és elengedni a munkahelyi stressz okozta problémákat – a gondolataid újra és újra a munkádon, a kollégáidon, a megoldásra váró feladatokon, és a bosszúságokon járnak. Pedig a munkahelyi stresszt nem érdemes hazavinni. 

Munkahelyi stressz

Munkahelyi stressz általában akkor lép fel, ha a veled szemben támasztott elvárások (amelyek lehetnek túlzóak) meghaladják a tudásodat vagy a képességeidet – és ennek következtében úgy érzed, hogy képtelen vagy megbirkózni a rád nehezedő nyomással. Kutatások szerint a  munkahelyi stressz sohasem azokról a helyzetekről szól, amelyekbe a munkahelyi környezetedben kerülsz, hanem arról, ahogyan azokra reagálsz.

Mi okozhat stresszt a munkahelyeden? Bármi, ami elégedetlenné tesz.

Csak néhány példa:

  • folyton úgy érzed nem passzolsz az adott munkakörbe – azaz nem neked való az, amit csinálsz
  • monoton, ingerszegény, vagy értelmetlen a tevékenység amit végzel
  • túl sok vagy túl kevés a feladat
  • tarthatatlannak érzed a munkatempót
  • rugalmatlan a munkaidőd
  • bizonytalanok a munkahelyi kilátásaid
  • nem tudsz előrelépni
  • igazságtalan a bérezés, a jutalmazás
  • alul-, vagy túlképzett vagy a munkához
  • rossz a viszonyod a főnököddel, munkatársakkal
E-mail-cím: *

8 ok miért ne vidd haza a munkahelyi stresszt

Milyen egyszerű lenne minden, ha a munkahelyedről való kilépés előtt egyetlen laza mozdulattal szögre akaszthatnád a munkával kapcsolatos összes gondolatodat, gondodat – és nyugodt, kiegyensúlyozott magánemberként térhetnél haza a szeretteidhez. Ha pozitív, és harmonikus  családi életre vágysz, akkor egyáltalán nem mellékes, hogy milyen hangulatban térsz haza. Meg kell teremtened a munkád és a magánéleted közötti egyensúlyt ellenkező esetben még otthon sem tudsz békére találni.

Ne vidd haza a munkahelyi stresszt, mert

  1. bár eleinte megpróbálod elrejteni a negatív érzéseidet, és ennek érdekében elkezdesz szerepeket játszani előttük, akik igazán törődnek veled úgyis észreveszik rajtad, hogy a felszín alatt gondokkal küzdesz. Annyit érsz csak el, hogy  a benned feszülő  belső nyugtalanság  átragad a családtagjaidra is
  2. az elfojtott érzések a legváratlanabb helyen és időpontban törhetnek ki belőled. Elég egy egyébként jelentéktelen semmiség is ahhoz, hogy kirobbanjon belőled a feszültség – és hiába nem az adott személyre haragszol, mégis rajta töltöd ki a dühödet, ok nélkül megbántva azt, akit szeretsz. 
  3. a stressz miatt elvesztett motiváció a kapcsolataidra is negatívan hat  – nem érdekel semmi és senki, egész nap morcosan jársz-kelsz, ahelyett, hogy a családoddal töltenéd a szabadidődet
  4. emiatt képtelen leszel megélni az élet pillanatait. Észre sem veszed mennyi szépség és tartalom van egy hétköznapi estében is, mert csak a másnapi problémákon őrlődnek a gondolataid. Légy aktív részese a családod életének – ne engedd, hogy a gyerekeid melletted felnőve  idegenként tekintsenek rád.
  5. nem fogsz tudni pihenni, aludni, feltöltődni. Ennek eredményeképpen belekerülsz egy olyan negatív spirálba, amiből egyre nehezebben tudsz majd kiszabadulni. Az alváshiány fáradtsághoz, a fáradtság hatékonyság csökkenéshez és kudarchoz vezet, ami még több stresszt generál…
  6. negatív irányba változik meg az életszemléleted – az otthonodban kritizáló hangnemre váltasz, ami további feszültséget okoz 
  7. a munkahelyi boldogtalanság előbb vagy utóbb a magánéleted boldogtalanságát eredményezi 
  8. megöli az önbecsülésedet és az önbizalmadat – emiatt alkalmatlannak érzed magad még a családoddal kapcsolatos teendők elvégzésére is

A stressz káros hatásait Te is ismered – bízom abban, hogy még nem a saját tapasztalataid által:  károsítja a pszichológiai jólétet, fáradtsághoz és ingerlékenységhez vezet, stressz hormonok felszabadulását eredményezi, amelyek fizikai tüneteket, hosszabb távon pedig betegségeket okozhatnak. 

Természetesen stressz volt, van és lesz is a munkádban – el nem tüntetheted, le nem tagadhatod – csak megtanulhatod kezelni.

De ez már egy másik történet…

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)