Szeretném végre jól kialudni magam avagy 6 tipp a jobb alvásért

„Szeretném végre jól kialudni magam” – a közös élmények gyűjtése, a nagy kirándulások, a strandolás mellett a nyugodt, pihentető alvás is gyakran ott van a nyári szabadság alatti terveink listáján. Pedig a könnyű álom, a nyugodt alvás nemcsak a szabadság ajándéka kellene legyen. A teendőkkel, kötelezettségekkel telezsúfolt nappalainkat sokszor az éjszaka rovására hosszabbítjuk meg. Hiszen számítanak ránk a munkahelyünkön, nyakunkon a határidő, és persze otthon is szeretnénk mindent rendben tudni.

Fontos számunkra a párunk, fontosak a gyerekeink, ha olyan szerencsések vagyunk, hogy már unokáink vannak, akkor velük is szeretnénk minőségi időt tölteni, és persze jó lenne magunkkal is törődni kicsit, többet mozogni, elolvasni egy-egy jó könyvet, koncertre menni vagy megnézni egy jó filmet.

Gyakran csípünk le valamennyit az éjszakából, hogy mindenre jusson idő, nem beszélve arról, hogy ha egy-egy sűrű nap után ágyba kerülünk, még ott is a munkán, a feladatokon, az apróbb-nagyobb lakásfelújításon, vagy azon rágódunk, hogyan tudnánk kicsit segíteni idős szüleinknek vagy gyermekeinknek az aktuális gondjaik megoldásában.

Közben ott jár a fejünkben, hogy – már megint – csak forgolódunk, nem alusszuk ki magunkat, és másnap megint fáradtan indulunk majd neki az új napnak. Pedig többnyire tisztában vagyunk azzal, hogy a megfelelő hosszúságú és minőségű alvásnak rendkívül fontos szerepe van egészségünk megőrzésében. 

Nyugodt alvás, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

Ha kevesebbet alszunk éjszakánként, vagy nem elég mély az alvásunk, romolhat a koncentráló-képességünk, tűrőképességünk, rosszabb lesz a hangulatunk, és gyengébben tudunk teljesíteni az élet számos területén. Hosszú távon pedig – tartósan kimerült állapot esetén – a kockázatok között ott szerepel az elhízás, a szívbetegség, a cukorbetegség és a szellemi leépülés lehetősége is.  

6 tipp a jobb alvásért  

Rendszeres mozgás: A testmozgás megkönnyítheti a természetes elalvást. A késő esti fizikai erőfeszítés azonban mind a szívet, mind az agyat serkenti, és élénkítő hatású.

Csak könnyű vacsora: a nehéz ételek megterhelik a gyomrot, ezért inkább könnyű vacsorát válasszunk, zsíros fűszeres ételek helyett legjobb valamilyen saláta.

Élénkítők kerülése: az alkohol vagy koffein tartalmú italok és ételek (kávé, kóla, csokoládé stb.) fogyasztása megnehezítheti, zavarhatja az alvást, este lehetőleg már ne éljünk vele.

Esti rituálék: amikor kicsik a gyerekeink, megszokott rend szerint zajlanak az esték, de felnőtt és idősebb korban is érdemes valamilyen esti rituálét kialakítani, mint például séta, fürdés, zenehallgatás.

Megfelelő környezet: ha mindig pittyeg vagy villog valami a hálószobában, az megnehezíti a pihenést, legyen sötét, csendes, kellemes hőmérsékletű a hálónk.

Lazítás, relaxálás, meditálás: egy-egy feszült, stresszes nap az esténkre is rányomja a bélyegét. Oldhatjuk ezt a feszültséget olvasással, egy meleg, például levendulaolajos fürdővel. A kellő hatást úgy is elérhetjük, ha a jógaórákon gyakorolt relaxációhoz, meditációhoz nyúlunk – ezzel segítve napi terheink, nyűgjeink elengedését, az álomba merülést és a pihentető alvást.

Nyugodt alvás, hosszabb élet: Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE.  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)