Testtartás Javítás Jógával 1. rész – A testtartás fogalma

“Húzd ki magad!” – biztosan sokszor hallottad már életed során a felszólítást – nem véletlenül;ugyanis a helytelen testtartás amellett, hogy esztétikailag sem egy szép látvány, még súlyos fizikai elváltozásokhoz, fájdalmakhoz is vezethet. De miért is alakul ki a rossz  testtartás?

Miért esik nehezedre helyesen tartani a fejed, a vállaidat, a medencédet, a gerincedet? Sokszor a munkából adódó megterhelések vezetnek idáig, a számítógép előtti hosszas görnyedés, a mobiltelefonok helytelen használata (SMS nyak),   a mozgásszegény életmód, a túl nagy terhek cipelése, az egyoldalú munkavégzés. Van, hogy a megszokás, vagy az oda nem figyelés eredménye… Bármi is az ok,  a saját érdekedben célszerű minél hamarabb változtatnod ezen,egyrészt  példát mutatva ezzel a gyermekeidnek, másrészt megelőzve ezzel a súlyosabb deformitások kialakulását.

A testtartás fogalma, a helyes testtartás

A testtartás – az egyes testrészek egymáshoz való viszonya – olyan dinamikus egyensúlyi állapot,  – amelyet a testtartásért felelős izmok és inak (mint dinamikus struktúrák), szalagok, fasciák, csontok, ízületek (mint passzív elemek), továbbá az idegrendszer (mint az előzőek összehangolója) állandó és sokirányú tevékenysége tart fenn. 

A biomechanikailag helyes testtartás azt a leggazdaságosabb testtartást jelenti, amikor az ízületi tokok és szalagok feszülése az élettani mértéknek megfelelő, a tartásért felelős izmok harmonikusan együttműködnek, így az egyensúly megtartásához az izomzat részéről a legkisebb erőkifejtés és energiafelhasználás szükséges, a gerinc képleteinek és az ízületeknek a terhelése minimális. A testtartásod olyan  statikai és dinamikai funkciók összessége, amelyek együttműködnek és egymást kölcsönösen befolyásolják.

Nyári Akció. Augusztus 31-ig 40%-os Kedvezménnyel Vásárolhatod Meg Mindhárom Tanfolyamunkat. 

Online Kezdő Jógatanfolyam – Legyengült az immunrendszered? Stresszesek a hétköznapok? Erősítsd Meg Tested és Lelked a Mozgás Erejével. Teljesen Kezdő Videós Online Jógatanfolyam

Online Kezdő Meditációs Tanfolyam – Egészséges Lélek, Hosszabb Élet: Erősítd Meg Tested és Lelked a Meditáció Segítségével. Online Videós Meditációs Tanfolyam Kezdőknek

Csakra Jógatanfolyam – Győzd le a bizonytalanságot, éld át a teljességet, kerülj egyensúlyba önmagaddal és légy boldog a hétköznapokban. Vértezd fel magad a teljesség és boldogság jógájának ősi tudásával.

 Ezt a lehetőséget ne hagyd ki. 

A helyes testtartást befolyásolja:

  • az érzékszervek működése – a testtartás érzékeléséhez, tudatosulásához és későbbi ellenőrzéséhez nélkülözhetetlenek az érzékszervek – hiszen a szem, a belső fül és az egyensúlyozó szerv biztosítják a korrekció lehetőségét 
  • az ízületek állapota – minden ízületnek teljes értékűnek kell lennie – mert bármely ízület mozgásbeszűkülése negatív hatással lehet a testtartásra
  • az élettani gerincgörbületek harmonikus kombinációja, 
  • a megfelelő  izomcsoportok aktiv működése
  • a tartási reflexek, hiszen  a látszólag mozdulatlan állás is folyamatos és dinamikus egyensúlyozó mozgások által valósul meg a súlypont vándorlásával 
  • a légzéstechnika- mivel a  légzőmozgások és a gerincmozgások mechanizmusa szoros összefüggésben áll egymással, a ki-, és belégzés a mellkas rugalmas alakváltozásával jár – ez egyúttal a háti gerincszakasz állapotát is befolyásolja
2 thoughts on “Testtartás Javítás Jógával 1. rész – A testtartás fogalma
  1. Kedves, Móni!
    Köszönöm a hasznos informaciót.
    Jómagam is azok közé tartozom, akiknek sokat kell a testtartásán javítania.
    Ezért is jelentkeztem a kezdő jóga oktatásodra, amiből szintén sokat okulok.
    Köszönettel: Zsuzsa

  2. Kedves Mónika!
    Nagyon köszönöm a hasznos információt, nekem jó tastartásom volt ( orvos mondta annak idején ), mindaddig míg nem volt egy balesetem, ahol az ágyéki csigolya megrepedt. Ennek már három éve és azóta észlelem magamon a helytelen tetstartást. Próbálok rajta javítani, remélem a videók segítenek. Bár mindent gyakorlatot nem merem csinálni, de már eddig is sokat segítettél.
    Köszönöm szépen! Márta

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)