Célok elérése- 15 tanács hogyan valósítsd meg céljaidat

Mindenkinek vannak céljai… Ennek ellenére miért van az, hogy sokan nem hajlandóak tenni a kitűzött célok eléréséért  – inkább belenyugszanak a megszokottba? Kényelmesebb? Nincs kockázat – nincs veszteség? Feladták, nem hisznek önmagukban, beleuntak a harcba? Nem tudni, ki – milyen okból mond le a céljairól – minden ember egy külön történet. És Te? Hol tartasz jelenleg? Neked mi a célod ?

Ha nincsenek céljaid, ne csodálkozz, hogy nem érzed jól magad

A céltalanság sokszor abból fakad, hogy nem hiszel eléggé önmagadban – nem bízol a képességeidben, nem tudod mi a szereped a világban, sodródsz és kiszolgáltatottá válsz.Mintha azt várnád, hogy végre valaki megmentsen. Persze Neked is vannak álmaid, de inkább elfojtod azokat csak ne neked kelljen felelősséget vállalnod értük. 

A személyes célok hiánya tüneteket okoz:

  • nem tudod hova tart az életed – nincs jövőképed
  • nehezen hozol döntéseket
  • sokat szorongsz, és aggodalmaskodsz
  • üresnek érzed az életed – reggelente nem motivál semmi
  • mindig unatkozol
  • úgy érzed semminek sincs értelme
  • rossz a közérzeted, a hangulatod
  • csak mellékszereplője vagy az életednek

Mi a jó ebben? Semmi! Nem hagyhatod, hogy az egész életed így teljen el : sodródva az árral, örömtelenül ! Kellenek a CÉLOK  – legyenek azok akármilyen kicsik is,  – kell a tudatos céltervezés, és annak a lépésről-lépésre való megvalósítása. 

Légy a saját sorsod kovácsa – tűzz ki személyes célokat, és vágj bele a megvalósításukba! Hogyan?

E-mail-cím: *

15 tanács hogyan valósítsd meg céljaidat

A cél értelmet és irányt ad a gondolataidnak – mondhatni egy olyan önismereti technika, ahol éles terepen egyre jobban megismerheted önmagad.

  1. Határozd végre el magad: nem vesztegeted el az életed, hanem elkezdesz végre ÉLNI! Ennek érdekében nem sodródsz tovább, hanem aktívan részt fogsz venni annak az alakításában.
  2. Tudd hogy soha nincs késő, mindig van másik út, mindig tehetsz mást, mint eddig tettél, egyedül csak rajtad áll a változás.
  3. Állj meg és tarts önvizsgálatot: mi okozza ezt a motiválatlanságot? Mikor vesztetted el az irányítást? Azelőtt mik voltak a céljaid? Miért nem érted el őket? Most milyen cél lenne az, ami miatt hajlandó lennél cselekedni?
  4. A jövődet Te teremted – tedd tisztába mit szeretnél elérni, mik a konkrét céljaid! Lehetőleg a cél ne legyen se irreális, se túlságosan könnyű.
  5. Higgy abban, hogy képes vagy bármire – idézd fel életed eddigi sikeres pillanatait, most is erőt adhatnak
  6. Írd le, hogy mit, miért, hogyan és mikorra akarsz elérni. 
  7. A nagyobb célt bontsd kisebb lépésekre – és vágj bele a megvalósításba úgy, hogy mindig csak a soron következő lépésre fókuszálj. 
  8. A figyelmedet mindig tartsd a jelenben – és élvezd ki a célmegvalósítás minden egyes pillanatát. Tudd, hogy az életedet most végre  Te irányítod, és nem a körülmények áldozataként sodródsz.
  9. Ne rettentsen vissza az a tény, hogy a céloknak ára van: áldozatokat követelhet tőled. Időt, energiát, tudást, lemondást – viszont cserébe egyre közelebb és közelebb kerülsz a céljaidhoz.
  10. Keresd azoknak a társaságát, akik támogatnak a céljaid elérésében, akik hisznek benned. Viszont ha nem tudsz magad köré ilyen embereket gyűjteni akkor se csüggedj el – mutasd meg mindenkinek (azoknak leginkább, akik le akartak beszélni róla), hogy kellő akarattal és kitartással képes vagy bármire.
  11. Ne gondolj túl semmit – cselekedj céltudatosan! Hidd el: nem rossz az ismeretlenbe fejest ugrani – mert ha elég erős a célod, akkor a lehetőségek, a “hogyanok” menet közben társadul szegődnek. Ha sokat rágódsz, akkor elbizonytalanodsz – jönnek a kifogások, a halogatás, és a sikertelenség érzése.
  12. Hívd segítségül a meditációt és a mantrázást – a megerősítő pozotív mondatok, és a lelki béke elérése lehetővé teszi, hogy a döntésedhez tudd tartani magad. Még hatékonyabb, ha  még vizualizálod is a cél sikeres elérését.
  13. Ne felejts el határidőt adni a céljaid megvalósításának – amihez szorosan tartsd is magad.
  14. Ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni magad – miként haladsz a rész célok megvalósításával!
  15. Ne feledkezz meg az önjutalmazásról sem – minden elért siker után fejezd ki saját magaddal szemben is az elismerésedet – ünnepeld meg, ez motiválni fog a folytatásban
Rendszeres Mozgás. Egészséges Lélek. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 
Célra tarts! Dönts! Cselekedj!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)