Gyakran fáj a fejed? 6 hasznos tipp a fejfájás megelőzésésére

A fejfájás időről időre sokunk életét megkeseríti. A leggyakoribb az úgynevezett tenziós fejfájás, ami tompa fájdalommal jár, és szinte abroncs szorításaként érzékeljük a fejünkben. Bizonyos időközönként sokan szenvednek migréntől, más a frontokra érzékeny.

Fájhat a fejünk különböző betegségek velejárójaként, és akkor is, ha feszültek, stresszesek vagyunk, ha erős teljesítménykényszer alatt állunk, vagy ha a problémáinkat nem ott látjuk, ahol valóban jelentkeznek, hanem „áttoljuk” a fejünkbe.

De javíthatunk a helyzetünkön.

Amikor a fejfájás megnehezíti az életünket, érdemes utánajárni annak, hogy vannak-e szervi okai, áll-e valamilyen betegség, vérnyomás-probléma a háttérben, nem túl feszes-e a nyakunk, vállunk. Az olyan magától értetődő dolgot is gondoljuk át, hogy iszunk-e elegendő vizet.

„Szeget üt a fejébe. Azt sem tudja, hol áll a feje. Elveszti a fejét. Megmossák a fejét. Fejébe szállt a dicsőség. Verd ki a fejedből. A saját feje után megy. Benőtt a feje lágya. Töri a fejét. Fejjel megy a falnak” – és még hosszan sorolhatnánk azokat a szólásokat, amelyek középpontjában a fejünk áll.

Rendszeres mozgás, kevesebb fejfájás.  Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

Ezek a szólások részben le is képezik, hogy a betegségeken túl, mi minden miatt főhet és fájhat a fejünk.

Ha szervi okok nincsenek, erős lehet a gyanú, hogy lelki problémáink, fel nem dolgozott, meg nem oldott ügyeink állnak a fejfájás hátterében. Amikor nehezen ismerjük fel, vagy nehezen fejezzük ki érzelmeinket, azok gyakran fejfájás formájában törnek utat maguknak.

Nehéz beismerni, ha szorongunk valamitől, ilyenkor is „kisegíthet” a fejfájás, amit könnyebb felvállalni a környezetünk előtt. Szintén jöhet egy erős fejfájás akkor, ha nem tudunk nemet mondani a sokadik feladatra, a túlórákra, ha túl sok a stressz az életünkben és nem szánunk magunkra elegendő időt.

Rendszeres mozgás, kevesebb fejfájás.  Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

Hogyan ne fájjon a fejünk?

  • Tisztázzuk az okokat, járjunk utána, hogy vannak-e szervi okok a háttérben.
  • Figyeljük meg, hogy mikor jelentkeznek leginkább a tünetek. Ha főként stressz esetén, akkor a megfelelő stresszkezelés elsajátítása segíthet hosszútávon, ehhez nyugodtan kérjük szakember segítségét.
  • Tudatosítsuk magunkban, hogy a fájdalomcsillapítók csak a tüneteinket enyhítik, az alapproblémánkat nem oldják meg.
  • Tanuljuk meg felismerni és kifejezni az érzéseinket.
  • Mozogjunk rendszeresen, tartózkodjunk szabad levegőn, szánjunk időt magunkra, olyan tevékenységekre, amelyektől cseppet sem fáj a fejünk, amelyek örömmel töltenek el.
  • Jógázzunk, relaxáljunk, meditáljunk. A rendszeres jógázás jó út a nyak- és vállproblémák enyhítéséhez, a megfelelő légzéstechnika elsajátításához. A relaxáció és a meditáció amellett, hogy erősíti az immunrendszert, segít a szervi és a mentális problémáink gyógyításában is. Vannak olyan speciális jógagyakorlatok, amelyek kifejezetten a fejfájás enyhítésére szolgálnak.

Rendszeres mozgás, kevesebb fejfájás.  Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.





(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)