Az izületi problémákról

Nagyon örülök és köszönöm Neked, hogy a kezdőjoga tananyaga ismét segít nekem abban, amit hosszú évek óta csak fejben szeretnék, újra visszatérni a rendszeres jógázáshoz, ezáltal javítani az életminőségemen. 61 évesen újra azt érzem, mint már sokszor, hogy “én” tehetem jobbá azt, amit évtizedek alatt elrontottam, mert nem figyeltem oda eléggé magamra. 

Nagy öröm látni a videókat, és ahogy bemutatod a gyakorlatokat, helyes technikákat. A “megoldandó feladatom”-hoz kérnék Tőled tanácsot: Hosszú évek óta a guggolás abból áll számomra, hogy egy kicsit behajlítom a térdem és már ropog is, kattog, és jelzi, hogy határ van! Évtizedek óta gond a térdízület nem megfelelő működése,  a porcállomány állapota. Ezért a gyakorlatok során “kitartott”, kissé behajlított térdek folyamatos megtartása már gondot jelent. Szeretném fokozatos gyakorlással elérni, hogy ismét működőképes legyen a térdízület – ha ez lehetséges még ebben a korban. Esetleg valami étrendkiegészítő szedése? A kurkumint  már egy jó ideje szedem, és mellé elkezdtem a II.tip.peptidet tartalmazó kollagént is. Mivel a problémák már akkor kezdődtek, amikor megállapították a lábfej boltozati süllyedést, és kialakult a bütyök is, ezért sajnos rendszertelenül, de a zárt cipőkben tudom használni a talpbetétet.  A lábfej csontozatának módosulása eredményezheti a bal csípőm kissé néha fájdalmas beszűkülését? Néhány hónapja érzem, hogy a bal csípőnek már nincs olyan mozgástere, mint a jobbnak, ill. kötöttebb. Megköszönöm, amennyiben tanácsolni tudsz számomra valamit. 

Igen , minden az alapoknál kezdődik. A talpak és a lábfej deformitásai a szokásszerű  helytelen terhelésből, nem megfelelő cipő hordásából és a talp izmainak a merevségéből vagy renyheségéből fakadnak. Ezek kellő tudatossággal, odafigyeléssel, tornáztatással, mozgatással bizonyos fokig korrigálhatók, még idősebb korban is. A talp és lábak egészsége mindenre kihat, ami felettük helyezkedik el, így a csípők mozgásterére is.

Fontos, hogy a gyakorláskor ügyeljen az izomcsontozati rendszer kiegyensúlyozására, azaz  két oldal közötti egyforma érzetekre (mindig a gyengébben mozduló oldalhoz kell alkalmazkodni, módosítani a másik oldalt). A talpbetéteket csak végszükség és erős fájdalom esetén javaslom, mert ellustítják a talpizomzatot. Az étrend természetesen sokat tud javítani vagy rontani az ízületek állapotán. Minimális tejtermék, gabona és hús fogyasztása javasolt csupán.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)