8 egyszerű tipp arra, hogyan szoktassuk rá magunkat a vízivásra

Bár tudjuk, hogy egy felnőttnek naponta úgy 2-3 liter víz elfogyasztása ajánlott, a legtöbben mégis kevesebbet iszunk a kelleténél. Sokan próbálkozunk azzal, hogy a munkahelyünkön ott áll az asztalunkon egy vízzel teli kulacs, egész nap figyelmeztetve arra, ami természetes kellene hogy legyen, de tehetünk mást is, hogy rászoktassuk magunkat a vízivásra. 

Többnyire tisztában vagyunk azzal, hogy a vízivás a vérképzéstől kezdve az anyagcseréig sok-sok életfunkciónkhoz szükséges. Ha nem iszunk eleget, kezdetben fáradékonyság, fejfájás, dekoncentráltság, savtúltermelés jelentkezhet, hosszabb távon azonban már a szívünk, a bőrünk, a keringési rendszerünk és az ízületeink is megsínylik a vízhiányt, ráadásul probléma lehet a vesénkkel és káros anyagcseretermékek halmozódhatnak fel a vérünkben. 

Ahhoz, hogy a szervezetünk víz- és sóháztartása fel ne boruljon, a légzéssel, izzadással, kiválasztással távozó folyadékot tudatos vízivással kell pótolni. Ez azt is jelenti, hogy rendszeresen kellene innunk, és nemcsak akkor, amikor szervezetünk szomjúságérzettel könyörög egy kis folyadékpótlásért.

Biztos Egyensúly. Hosszabb Élet. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. Augusztus 31-ig nyári 50%-os akció. 

A szomjúság már egy vészjelzés, ami arra figyelmeztet, hogy ha nem pótoljuk sürgősen a folyadékot, akkor kiszáradhatunk. Különösen fontos az odafigyelés a forró nyári napokon vagy erősebb fizikai igénybevétel esetében, illetve a gyerekek és idősek esetében.

Rendkívül egyszerűnek tűnik a vízivás, azonban mégsem olyan könnyű rávenni magunkat. Pláne annak nem, aki eddig naphosszat is elvolt pár kávéval, esetleg egy-két üdítővel, akár egy korty víz nélkül. Ilyenkor az első néhány nap igazi kihívás lehet, de érdemes belevágni, mert ettől is energikusabbak, egészségesebbek lehetünk. 

Biztos Egyensúly. Hosszabb Élet. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. Augusztus 31-ig nyári 50%-os akció. 

Nyolc tipp arra, hogyan szoktathatjuk rá magunkat a vízivásra? 

  • Ébredés után, éhgyomorra indítsuk egy pohár langyos, esetleg citromos vízzel a napot.
  • Figyeljünk oda arra, hogy reggeli, ebéd és vacsora előtt fél-félórával igyunk meg 2,5 dl vizet. Így az emésztőnedvek előállításához rendelkezésére áll a megfelelő mennyiségű folyadék. 
  • Mielőtt munkába vagy akár sétálni indulunk, tegyünk be a táskánkba egy utántölthető palackot vízzel és kortyolgassunk belőle útközben.
  • A munkahelyünkre rendszeresítsünk egy kulacsot az asztalunkra, így remélhetőleg nem feledkezünk meg arról, hogy napközben is igyunk, és folyamatosan hidratáljuk a szervezetünket. 
  • Ha csak úgy nassolnánk valamit, igyunk meg egy pohár vizet, jó esetben ezzel meg is ússzuk, hogy mindenáron valami hizlaló dolgot vegyünk magunkhoz. 
  • Igyunk egy pohár vizet sportolás előtt – ha hidratáljuk a testünket, azzal megkönnyítjük az izmaink működését.
  • Ha nem bízunk abban, hogy magunktól eszünkbe jut a vízivás, vannak a telefonunkra letölthető applikációk, amelyek segítenek meghatározni a napi folyadékszükségletet, segítenek követni a napi vízfogyasztásunkat, ráadásul még barátságos módon emlékeztetnek is arra, hogy mikor kell innunk. 
  • Lefekvés előtt igyunk meg egy pohár vizet, ez hidratáltan tart bennünket éjszaka. 

Biztos Egyensúly. Hosszabb Élet. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. Augusztus 31-ig nyári 50%-os akció. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.





(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)