Segíthet a jóga a fájdalom csökkentésben azokon a bizonyos nehéz napokon?

A nők nagy részének sok kellemetlenséget okoz a ciklusa, hiszen fáj a fejük, a derekuk hasogat, ingerlékenyek és feszültek. Sokan ilyenkor nem szeretnek mozogni, pedig a testmozgást ilyenkor sem kellene hanyagolni, csak a huszonnyolc napos – vagyis kinek mennyi – ciklus időszaka alatt más-más gyakorlatokat érdemes végezni.

Most egy kis tudnivaló következik a női ciklusról. A vérzés első napja lesz a ciklus első napja. Ettől a naptól számítva körülbelül a 14. napon hagyja el a petesejt a petefészket, majd a vérzés és az ovuláció között átlagosan 10-16 nap telik el. Tehát a nőknek 21-35 napig tart a menstruációs ciklusuk a vérzés első napjától a következő ciklus első napjáig.

Rendszeres Testmozgás. Hosszabb Élet. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

Ezt a folyamatot hormonok irányítják. Az ösztrogén szintjének növekedése minden ciklus kezdetén egy petesejt érését, majd a petefészekből tüszőrepedéssel történő távozását váltja ki. A petesejt a petevezetőn el ezd lefelé haladni. A progeszteron és az ösztrogén szintje csökkenni kezd, a méh nyálkahártyája ennek hatására leválik, és menstruációs vérzés formájában távozik.

Amikor a testünk belép a ciklus luteális fázisába, a testhőmérséklet megemelkedik, ami növeli az anyagcserét, így ebben a fázisban több kalóriát égethet el, mint bármikor. Az intenzív edzéstől azonban ebben a fázisban óvakodjon. A progeszteron nagyobb koncentrációja ebben a fázisban szintén hatással van a folyadékegyensúlyra, ami víz- és elektrolitveszteséget eredményez. Ebben a szakaszban tehát fogyasszon elegendő folyadékot, amelyhez adjon extra elektrolitot.

A menstruáció végén a nők sokkal energikusabbnak érzik magukat, így érdemes az intenzívebb testmozgást erre az időszakra időzíteni. A testmozgás növeli a véráramlást és segít az izomzat relaxációjában és a felesleges vízmennyiségtől is megszabadulni.

A jóga segíthet a fájdalom csökkentésében.

Bizonyos pózok enyhítik a görcsöket, mivel segítenek csökkenteni a méhösszehúzódásokat. A fordított pózokat viszont kerülni kell, mivel ezek fokozzák a kényes terület véráramlását.

A menstruációs ciklus ideje alatt mindig hallgasson a testére, annak jelzéseire és csak olyan gyakorlatokat végezzen, ami jólesik, ami nem okoz fájdalmat, hanem felfrissül és megnyugszik tőle. Egyéni recept nincs, mindenkinek magának kell kitapasztalni, hogy mi az, ami jólesik testileg és lelkileg, és milyen mozgásformáktól kell tartózkodnia azokon a bizonyos nehéz napokon.

Rendszeres Testmozgás. Hosszabb Élet. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

(forrás: gyogyszernelkul.com)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)