Tavaszi feltöltődés – 13 tipp hogyan hozd legjobb formádat

Végre itt a tavasz !  A természet ébredése láttán  Neked is érezned kellene az “energiát”, ezért nem igazán tudod megmagyarázni, hogy miért vagy mégis elcsigázott, bágyadt, és fáradt. Tavaszi feltöltődés nélkül hiába szövögettél terveket a hosszú téli estéken kirándulásokról, piknikekről, kertészkedésről, most a kimerültséged szab gátat a terveid megvalósításának. 

Fáradt vagy, mert tavasz van

A fáradtság, az aluszékonyság, az általános rossz közérzet, a fejfájás, szédülés, ingerlékenység, a kissé pesszimistább életszemlélet, a hangulatingadozások, a zavaró dekoncentráció a tavaszi fáradtság ismertető jelei.
Ami szerencsére nem betegség, – a kellemetlen tünetek ellenére sem, –  „csupán” csak egy tél végi hiányállapot. Életfontosságú vitaminok,  ásványi anyagok-,  és nyomelemek  hiányoznak a szervezetedből, na és életfunkcióid alapvető szabályozójáról a fényről sem feledkezhetsz meg.

A fény  befolyásolja a testhőmérsékletedet, a hormonháztartásod és a belső biológiai órád működését, szabályozza a melatonin- és szerotonin szintedet – befolyásolva a  kedélyállapotodat, és az alvási ciklusodat is. 

Jogos a kérdés: mit tehetsz azért, hogy minél hamarabb túljuss ezen a tél végi – tavasz eleji nehézkes időszakon, és minél hamarabb élvezhesd a jó idő nyújtotta lehetőségeket.

E-mail-cím: *

Tavaszi feltöltődés – 13 tipp hogyan hozd legjobb formádat

Téli üzemmódról tavaszi frissességre váltani, és a szervezeted felborult egyensúlyát helyreállítani sokrétű feladat:

  1. Aludd ki magad!  Kipihenten sokkal könnyebben legyőzhetőek az akadályok, nő a terhelhetőség. Az alvás időtartama kortól és alkattól is függ. Általánosságban elmondható, hogy legalább napi 8 órát biztosítani kell a  szervezetednek ahhoz, hogy regenerálódhasson. Ha folyamatosan keveset alszol, vagy rendszeresen elalvási-, vagy átalvási problémákkal küzdesz – rövid idő  alatt kimerülsz.
    • Próbálj meg kialakítani egy viszonylag állandó életritmust: azaz – még hétvégén is – azonos időben térj nyugovóra, és ébred fel. Zárj ki a hálószobából minden zavaró tényezőt: legyen megfelelő a hőmérséklet, ne szűrődjön be zaj, vagy fény. Na és kapcsold ki a mobiltelefonodat is.
  2. Lehetőség szerint kerüld a stresszt, és élj egészségtudatosan. Ha folyton idegeskedsz, kapkodsz, szorongsz, aggodalmaskodsz, nemcsak a környezeted életét keseríted meg, hanem önmagadat is mérgezed. Az állandó feszültség károsítja a keringési rendszert. Továbbá gyengíti az immunrendszer működését. Hathatósan tenned kell a  túlhajszoltság ellen. A jól megfontolt időbeosztással elkerülhető, hogy szétforgácsolódjanak az energiáid. 
  3. Mozogj minél többet a friss levegőn! Az a legjobb, ha a mindennapos mozgás természetes részévé válik az életednek: kocogás, kerékpározás, séta. Karbantartja a vérkeringésedet, fokozza az izmaid teljesítőképességét, erősíti az immunrendszeredet, segíti a fogyást vagy az optimális testsúly megtartását. 
  4. Tölts minél több időt természetes napfényben, segítve ezzel a bőr D-vitamin szintézisét is.Menj ki minden nap a zárt, levegőtlen szobából, lehetőleg a legfényesebb déli órákban. 
  5. Jógázz és meditálj rendszeresen – mindkettő segít abban, hogy kordában tartsd a légzésedet,  a gondolataidat, és meg tudd élni a jelen pillanatait.
  6.   Szaunázz, vagy alkalmazz váltott hideg-meleg vizes zuhanyt. Felpezsdíti a keringésedet, ellenállóbbá teszi a szervezetedet.
  7. Táplálkozz vitaminokban és ásványi anyagokban gazdagon: friss zöldségek és gyümölcsök minden nap szerepeljenek az  étrendedben. A táplálkozásod legyen gabona alapú, közülük is válaszd a teljes kiőrlésű termékeket, mint a korpás, magvas pékáruk, barna rizs, különböző pelyhek, korpák. Fehérjeforrásként  sovány húsokat és tejtermékeket fogyassz, illetve Omega- 3 zsírsavban gazdag tengeri halakat. 
  8. Ha erőn felül kell teljesítened, mert rengeteg feladat hárul rád, akkor bátran kérj segítséget a szeretteidtől – így több időnk marad egymásra is.
  9. Szállj ki az őrjítő mókuskerékből és foglalkozz önmagaddal is. Egy illatos lazító fürdő, egy masszázs, egy jógaóra, egy meditációs gyakorlat, egy kellemes beszélgetés a cukrászdában, vagy egy délutáni alvás – feltölt, és regenerál.
  10. Fogyassz kellő mennyiségű folyadékot – ehhez szénsavmentes ásványvizek, natúr gyümölcs és zöldséglevek (hozzáadott cukor nélküliek), hideg-meleg levesek, turmix italok állnak a rendelkezésedre.
  11. Alkalmazz gyógynövényekből készült friss gyógyteákat: a citromfű, a levendula, a cickafarkfű – kiválóak a frontérzékenység ellen.
  12. Az aromaterápia –  levendula, citromfű, zsálya – párologtatása is képes enyhíteni a tavaszi kínzó tüneteken.
  13. Tölts minél több időt barátaid, szeretteid társaságában- nincs jobb gyógyír egy őszinte, kiadós nevetésnél.
Rendszeres Mozgás. Egészséges Lélek. Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 
Ébredj a természettel – hozd formába magad Te is !

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)