A túlhajszoltság ára- 10 ok miért ne vállald túl magad

Hova rohansz? Miért pörögsz folyamatosan? Miért vállalsz el mindent? Miért irreálisak az elvárásaid önmagaddal szemben? Miért vagy folyton fáradt, ingerült?
Még Te magad sem tudod a választ, csak érzed túlhajszoltság következményeit…

A munka öröme

Az örömmel végzett munka a harmonikus, kiegyensúlyozott élet része – ha a helyeden vagy, akkor az egyéniségednek, fizikai és szellemi képességeidnek, az érdeklődési körödnek, és az ambícióinak megfelelő munkát végzed anélkül, hogy az akár egy percig is a nehezedre esne. Tudod, hogy mit, mikor, és hogyan tudsz megoldani – megtalálod a természetes egyensúlyt a munka és a szabadidő között. 

Viszont ennek az ellenkezője is igaz: az idegesítő munkahelyi körülmények, a kedvetlenül-motiválatlanul végzett munka kényszere, a rossz légkör, a pozitív visszajelzések elmaradása, a felhalmozódott feladatok túlhajszoltsághoz vezethetnek, aminek idővel negatív  következményei lesznek.

E-mail-cím: *

10 ok miért ne vállald túl magad 

Nemcsak a rossz munkahelyi körülmények, és a felhalmozódott feladatokkal való küzdelem okozhat túlhajszoltságot, hanem az örömmel végzett munka is hajlamosíthat arra, hogy túlvállald magad – hiszen az elért sikerek energiája  észrevétlenül hajt előre. 

Bármelyik is az oka, nem szabad engedni, hogy eluralkodjon rajtad a teljesítménykényszer – határt kell szabnod a magadnak. 

Ellenkező esetben :

  1. a külső ingerek elterelik a figyelmedet a belső világodról – nem veszed észre a benned zajló testi-lelki változásokat
  2. soha nem tudsz a jelenben jelen lenni – folyamatosan  a jövőn, és a soron következő lépésen járnak a gondolataid, ahelyett, hogy megélnéd az “itt és most” pillanatát
  3. a nagy rohanásban elrohan melletted az élet, anélkül, hogy aktív részese lennél
  4. egyfolytában fáradtnak érzed magad, nem tudsz aludni – ami még fáradtabbá tesz
  5. állandóan a munkahelyi teendőkön rágódsz, minden cselekedetedet ez befolyásolja
  6. egyre sűrűbben gondolkodsz negatívan – megkérdőjelezed a saját képességeidet, motiválatlanná és ingerlékennyé válsz
  7. romlik a teljesítményed – sokszor érzed úgy, hogy maguk alá temetnek a teendők – az állandósuló stressz miatt szorongóvá, aggodalmaskodóvá válsz, egyre gyakrabban tölt el félelem 
  8. a kompenzálás érdekében egyre gyakrabban nyúlsz pótszerek után: édességgel, cigarettával, esténként alkohollal próbálod oldani a feszültséget, de sajnos előkerülhetnek a gyógyszerek is
  9.  krónikus kimerültség szindróma (CFS) alakulhat ki – ilyenkor a  fáradtságot fizikai gyengeség, fejfájás, fényérzékenység, gyakori légúti fertőzések, tompa izomfájdalom, hőemelkedés,  koordinációs zavarok kísérhetik
  10.  fizikai, érzelmi, mentális kimerülés – kiégés fenyeget

Mit tehetsz?

A válasz kézenfekvő: az egészséged megőrzése érdekében ne vállald túl magad:

  • vedd észre a túlhajszoltságra utaló jeleket
  • válaszd el a munkát  a magánéletedtől ( ne vidd haza a munkát)
  • ne  vállalj el bármit – tanulj meg nemet mondani
  • tanulj meg lassítani 
  • szánj “énidőt” magadra, és töltődj fel, sportolj, válts egészséges életmódra – törődj végre magaddal
  • légy magaddal engedékeny – sokszor Te magad vagy az, aki bele hajszolja magát különböző helyzetekbe
  • beszélj róla – a munkatársaiddal, a főnököddel, a családoddal – keressetek közösen megoldást a tehermentesítésedre
  • alkalmazz stresszoldó technikákat – jógázz, relaxálj, meditálj
  • tedd a barátoddá a semmittevést, azt az időt, amikor VALÓBAN nem csinálsz SEMMIT
  • teremtsd meg a test-szellem és a lélek összhangját – hiszen egyik részt sem érdemes túlzottan igénybe venni, vagy elhanyagolni
  • tartsd a vágyaidat a realitások talaján, ehhez viszont az kell, hogy megértsd és fejleszd önmagad
  • ne hagyd, hogy az idő a markában tartson

Harcolnod kell a teljesítménykényszer, a túlhajszoltság, és  az irreális elvárások ellen. A teljesítménykényszer egy olyan  állandó bizonyítási-, és megfelelési vágy,  ami ha túlzott mértéket ölt, egészségügyi problémákhoz, betegségekhez is vezethet. Ne várd meg, amig ez bekövetkezik!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)