Hogyan növeli meg a rendszeres jógagyakorlás a gyermekfogantatás esélyeit…

A tudományos kutatások szerint a rendszeres mozgás elősegíti a teherbeesést. Ez az állítás akkor is igaz, ha mesterséges megtermékenyítés valamilyen formájával próbálkozunk: azok a nők, akik a beültetés előtti egy évben rendszeresen sportoltak, körülbelül másfélszer nagyobb eséllyel estek teherbe.

A mozgás fogamzást könnyítő hatása kétféleképpen valósul meg. Egyrészt, a mozgásszegény életmód többnyire a plusz kilóknak kedvez, a túlsúly pedig jelentősen csökkenti a teherbeesés esélyét. Másrészt, a mozgás javítja a vérellátást, illetve a hormonális folyamatokra is jótékonyan hat. Egy kutatás szerint, azoknál a túlsúlyos nőknél is nagyobb eséllyel sikerül a beültetés, akik ugyan mozognak, de egy dekát se fogynak tőle.

Míg az átlagos intenzitású mozgásformák javítják a teherbe esés esélyét, a túlzásba vitt aktivitás, vagyis a napi 3-4 óra kemény edzés már rontja azt. Mindemellett léteznek olyan mozgásformák, amelyeket kifejezetten teherbeesési nehézséggel küzdő vagy meddőségi kezelésen részt vevő párok számára találtak ki. 

Szeretnél könnyebben teherbe esni? Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

Ilyen a jóga, melynek jótékony hatását az All India Orvostudományi Intézet (AIIMS) által végzett tanulmány is alátámasztja. A vizsgálat szerint azoknál a pároknál, ahol a férfiak rendszeresen jógáznak, csökken az ismétlődő spontán vetélés előfordulása, mivel javulhat a spermium DNS minősége.

Rima Dada, az AIIMS Anatómiai Tanszék Molekuláris Reprodukciós és Genetikai Laboratóriumának vezetője elmondta: „A kutatásban hatvan többszöri spontán vetélésen átesett pár összes férfi tagja vett részt, akik a vizsgálat ideje alatt kilencven napig rendszeresen jártak jóga órára, holott azelőtt egyikőjük sem ismerte ezt a mozgásformát.”

A kutatás végül megerősítette azt a feltételezést, hogy ez a mozgásforma segít csökkenteni az utódok hibáit, és a spontán vetélések kockázatát.

Viszont az egészségtelen szokások, mint például a dohányzás, a túlzott alkohol vagy a gyorsételek fogyasztása, a mobiltelefonok túlzott használata, a stressz és az elhízás, szintén kockázati tényezők. 

Ráadásul a tudat, hogy nem sikerül teherbe esni, a kezelésekkel járó fájdalom, a hangulatingadozások, a súlygyarapodás is komoly problémát jelent ilyenkor. A sikertelenség érzése gyakran vezet depresszióhoz, márpedig a stressz és a depresszió egyenes út ahhoz, hogy már ne is tudjuk elképzelni a sikert. Ilyenkor segíthetnek a lelki egyensúly megtalálásában az alternatív technikák, mint például a kineziológia, a csoportterápiák, és persze a jóga.

Szeretnél könnyebben teherbe esni? Online Kezdő Jógatanfolyam. Vezetett online videós kezdőjóga oktatás. Egyszeri díj, örök használat. A részletekért kattints IDE. 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)